کد خبر: 56898
A

جلیقه زردها عروسک ماکرون را در خیابان‌ها محاکمه و اعدام کردند

مقام­‌های فرانسه امروز- شنبه- سه نفر از طرفداران جلیقه زردها در شهر «انگولیم» در غرب این کشور را به دلیل محاکمه و اعدام عروسک رئیس‌جمهوری، بازداشت کردند.

جلیقه زردها عروسک ماکرون را در خیابان‌ها محاکمه و اعدام کردند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از سومریه نیوز، سایت محلی «سود کوئست» فرانسه گزارش داد که پلیس این کشور سه نفر از سازمان‌دهندگان شورش­‌های هفته گذشته از جمله یک زن را به اتهام  تشویق به جرم و شورش بازداشت کرد. این سایت نوشت که در این تظاهرات تعدادی از فعالان اقدام به محاکمه نمادین «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و سپس قطع سر عروسک وی و سوزاندن آن کردند.

وکیل فعالان بازداشت‌شده گفت: «این فعالیت هیچ جنبه تبلیغاتی نداشته و به برپائی تظاهرات دعوت نکرده و موجب هیچ تنش و آشوبی نشده است».

گفته می­‌شود که اعتراض­‌های جلیقه‌زردها به افزایش قیمت سوخت و شرایط سخت زندگی برای چند هفته متوالی است که ادامه داشته و موجب درگیری­‌های شدید پلیس با تظاهرکنندگان شده است. تظاهرکنندگان علاوه بر خواسته­‌های اقتصادی، خواهان برکناری ماکرون از ریاست‌جمهوری فرانسه هستند. این در حالی است که ماکرون در زمینه حقوق و دستمزدها و مالیات از مواضع خود عقب‌نشینی کرده اما اعتراض­‌ها پایان نیافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر