کد خبر: 57575
A

«الهام عمر» اولین زن محجبه کنگره آمریکا درباره انتخاب و اولویت هایش چه گفت؟

«الهام عمر» اولین زن محجبه کنگره آمریکا گفت قصد دارد در راستای ترقی هرچه بیشتر آمریکا در زمینه اصول همبستگی و آزادی دینی تلاش کند. این نماینده گنگره در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت بسیار خوشحال است و افتخار می‌کند که نماینده مردمی است که او را انتخاب کردند و به او فرصت تلاش برای تصحیح مسیر دموکراسی و مبارزه برای بشریت را به او دادند. وی درباره سوگند یاد کردن به قرآن کریم گفت: آن نسخه قرآن را در سال 1374 که به عنوان یک پناهجو به آمریکا آمدم، از پدر بزرگم هدیه گرفتم. الهام عمر وابسته به حزب دموکرات آمریکاست که در سال 1395 موفق به کسب کرسی در مجلس نمایندگان ایالت مینیسوتا شد و اولین زن مسلمان محجبه در مجلس قانونگذاران آمریکا و دومین زن مسلمان کنگره پس از رشید طیب شد.

«الهام عمر» اولین زن محجبه کنگره آمریکا درباره انتخاب و اولویت هایش چه گفت؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «الهام عمر» اولین زن محجبه کنگره آمریکا گفت قصد دارد در راستای ترقی هرچه بیشتر آمریکا در زمینه اصول همبستگی و آزادی دینی تلاش کند.

این نماینده گنگره در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت بسیار خوشحال است و افتخار می‌کند که نماینده مردمی است که او را انتخاب کردند و به او فرصت تلاش برای تصحیح مسیر دموکراسی و مبارزه برای بشریت را به او دادند. وی درباره سوگند یاد کردن به قرآن کریم گفت: آن نسخه قرآن را در سال 1374 که به عنوان یک پناهجو به آمریکا آمدم، از پدر بزرگم هدیه گرفتم. الهام عمر وابسته به حزب دموکرات آمریکاست که در سال 1395 موفق به کسب کرسی در مجلس نمایندگان ایالت مینیسوتا شد و اولین زن مسلمان محجبه در مجلس قانونگذاران آمریکا و دومین زن مسلمان کنگره پس از رشید طیب شد. الهام سال 1371 در سومالی متولد و در 9 سالگی مجبور شد به دلیل جنگ داخلی همراه خانواده به کنیا برود.او پس از چهار سال زندگی در اردوگاه‌های پناهندگان کنیا، در سال 1374 به همراه خانواده راهی آمریکا شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر