کد خبر: 58937
A
اطلاعیه دیوان لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا

رأی اولیه دیوان لاهه درباره اعتراض آمریکا به یکی از پرونده‌های شکایت ایران از این کشور ۲۴ بهمن منتشر می شود

دیوان بین‌المللی دادگستری که در لاهه مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد رأی اولیه خود درباره اعتراض آمریکا به پرونده شکایت تهران از واشنگتن به دلیل مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی ایران را در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ ( ۲۴ بهمن) منتشر خواهد کرد.

رأی اولیه دیوان لاهه درباره اعتراض آمریکا به یکی از پرونده‌های شکایت ایران از این کشور ۲۴ بهمن منتشر می شود

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دیوان بین‌المللی دادگستری که در لاهه مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد رأی اولیه خود درباره اعتراض آمریکا به پرونده شکایت تهران از واشنگتن به دلیل مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی ایران را در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ ( ۲۴ بهمن) منتشر خواهد کرد.

 
در این بیانیه‌ همچنین آمده است: عبدالقوی احمد یوسف، رئیس دیوان روز چهارشنبه ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ رأی این دادگاه را در پرونده «برخی دارایی‌های مشخص ایران» قرائت خواهد کرد.
 
بررسی شکایت ایران از آمریکا با موضوع توقیف اموال و دارایی‌ها و وضع محدودیت‌های غیرقانونی علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیگر شرکت‌های ایرانی از ۱۶ مهر ماه سال جاری تا بیستم مهر در دادگاه لاهه صورت گرفت.
 
با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در شکایت خود از ایالات متحده که ۱۴ ژوئن ۲۰۱۶ نزد دیوان به ثبت رسیده آمریکا را به نقض عهدنامه مودت سال ۱۹۵۵ بین دو کشور متهم کرد آمریکا به بررسی این شکایت و صلاحیت دیوان، ایراد مقدماتی وارد کرد و لایحه ایراد مقدماتی خود را در تاریخ اول ماه می ۲۰۱۷ به ثبت رساند.
 
آمریکا در لایحه اعتراضی خود کوشید با ادعای حمایت ایران از تروریسم و طرح ادعاهای سیاسی و انتساب برخی عملیات‌های انجام شده علیه این کشور به جمهوری اسلامی ایران، اقدامات غیر قانونی، احکام نامشروع و مغایر حقوق بین الملل خود مبنی بر توقیف اموال و دارائی‌های ایران در خارج از کشور از جمله بانک مرکزی و ایجاد محدودیت علیه اتباع و شرکت‌های تجاری ایرانی را توجیه کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر