کد خبر: 59543
A

اروپایی‌ها به پوتین بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

نتایج یک پژوهش نشان می دهد شهروندان فرانسه و آلمان بیشتر از دونالد ترامپ به پوتین اعتماد دارند.

اروپایی‌ها به پوتین بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از یورونیوز؛ این نظرسنجی که از سوی موسسه پیو انجام شده است نشان می‌دهد اروپایی‌ها بیشتر از دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ اعتماد دارند. نتایج یک پژوهش که روز سه‌شنبه ۱۳ فوریه منتشر شد این موضوع را مشخص کرده است.

 

گفتنی است شهروندان کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایالات متحده، بریتانیا و روسیه در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد اکثریت کسانی که در این هفت کشور مورد پرسش قرار گرفته‌اند به آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون اعتماد دارند.

مرکل و ماکرون مورد اعتمادترین هستند

صدر اعظم آلمان که با چالش‌های سیاست داخلی رو به رو بوده است و از رهبری حزب خود هم کنار رفته است و اعلام کرده در پایان دوره کنونی دیگر در انتخابات آلمان شرکت نخواهد کرد مورد اعتمادترین رهبر جهان در میان ۷ کشوری است که این نظرسنجی در بین آنها انجام شده است. اکثریت افراد شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند مرکل به نسبت دیگر رهبران جهان درست‌ترین کار را انجام می‌دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد امانوئل ماکرون بعد از مرکل در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالیست که رئیس جمهوری فرانسه اخیرا با چالش‌های جدی داخلی روبه‌رو بوده است و تظاهرات جنبش موسوم به جلیقه زردها دولت ماکرون را به دردسرهای بسیاری انداخته است.

همانطور که در نمودار قابل مشاهده است، در حالیکه اکثریت آمریکایی‌ها به رهبران اروپایی اعتماد دارند، این رابطه متقابل نیست و اروپایی‌ها به دونالد ترامپ اعتماد چندانی ندارند.

در واقع اروپایی‌ها کمترین اعتماد را به دونالد ترامپ دارند. چرا که تنها ۱۰ درصد آلمانی‌ها و ۹ درصد فرانسوی‌ها بر این باورند رئیس جمهور کنونی امریکا اقدامات درست را انجام می‌دهد.

دیگر نکته قابل توجه در نتایج این نظرسنجی این است که دونالد ترامپ تنها رهبری است که حتی در کشور خودش هم اکثریت شهروندانش به او اعتماد ندارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر