کد خبر: 59759
A

اعتراض مردم پاکستان به سفر بن سلمان/ تعطیلی رسمی دوشنبه از ترس وقوع اعتراضات مردمی

شهر لاهور پاکستان در آستانه سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشور صحنه اعتراضات مردمی بود.

اعتراض مردم پاکستان به سفر بن سلمان/ تعطیلی رسمی دوشنبه از ترس وقوع اعتراضات مردمی

به گزارش دیده بان ایران به نقل از عربی ۲۱، معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها سیاست ها وی را محکوم کرده بودند.

براساس این گزارش، معترضان همچنین تاکید کردند که مردم پاکستان از سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به این کشور استقبال نمی کنند.

معترضان همچنین تصاویری از بن سلمان در دست داشتند که نقش وی در قتل جمال خاشقجی را نشان می داد.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام می کنند که پلیس پاکستان در آستانه سفر بن سلمان به این کشور، بیش از هزار صفحه در فیسبوک را فیلتر کرده اند و ۲۰ هزار حساب توییتری را نیز بسته اند.

به نقل از یک سازمان بین المللی موسوم به سازمان اسکای لاین، دولت این کشور برای جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و شورش در هنگام سفر ولیعهد سعودی به این کشور، تدابیر سختگیرانه ای را اعمال کرده است.

تدابیر شدید امنیتی در پاکستان/ تعطیلی رسمی روز دوشنبه

از سوی دیگر روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان جزئیات تدابیر امنیتی بی سابقه دولت این کشور برای جلوگیری از ایجاد تنش و اعتراض به سفر بن سلمان پرده برداشت.

براساس این گزارش، این روزنامه در گزارشی نوشت: شدت تدابیر امنیتی در پاکستان تاجدی است که دولت مجبور شده است روز دوشنبه را تعطیل رسمی اعلام کند تا از وقوع اعتراض و تنش در بین شهروندان جلوگیری کند.

براساس نوشته همین روزنامه، بیش از هزار ایست بازرسی امنیتی در نقاط مختلف پایتخت پاکستان برپا شده و عبور و مرور خودروهای سنگین نیز در جاده های مهم دو شهر اسلام آباد و روال پاندی ممنوع شده است.

به نقل از همین روزنامه، پروازهای داخلی به مدت دو روز به حالت تعلیق درآمده و مقامات این کشور دستور ساقط کردن هرگونه پهپاد غیر مجاز را صادر کرده اند.

روزنامه مذکور به نقل از منابع خود آورده است که استفاده از تلفن همراه در برخی مناطق شهرهای مجاور پایتخت در جریان سفر دو روزه بن سلمان ممنوع شده است. علاوه بر این دفاتر دولت فدرالی واقع در خیابان «قانون» در اسلام آباد نیز بسته شده اند.

اکسپرس تریبون در ادامه همچنین نوشت: آمادگی ها برای استقبال گرم و بی سابقه مقامات پاکستان از محمد بن سلمان انجام شده است.

روند عبور و مرور در پایتخت پاکستان نیز ممنوع شده و پلیس با هرگونه تحرک و اعتراضی به شدت برخورد می کند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی علی رغم اعتراضات مردمی در پاکستان، روز یکشنبه به این کشور سفر می کند. سفر وی به پاکستان دو روز به طول می انجامد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر