کد خبر: 61105
A

شهروندان اردنی بازداشت شده در ایران به کشور خود بازگشتند

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سه تبعه این کشور که در ایران بازداشت شده بودند صبح امروز به کشور خود بازگشتند. خبرگزاری عمون نوشت ، سفیان سلمان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سه تبعه بازداشت شده در ایران صبح امروز (دو شنبه) از طریق عراق به فرودگاه بین المللی ملکه علیا رسیدند.

شهروندان اردنی بازداشت شده در ایران به کشور خود بازگشتند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به  نقل از خبرگزاری عمون، سفیان سلمان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سه تبعه بازداشت شده در ایران صبح امروز (دو شنبه) از طریق عراق به فرودگاه بین المللی ملکه علیا رسیدند.

وی افزود: قرار بود که این سه شهروند هفته پیش از طریق دریا و از طریق کشور امارات به کشور خود بازگردند اما شرایط جوی و عدم ثبات دریا باعث تعویق این مساله شد. بعد از همکاری میان وزارت خارجه و دستگاه‌های دولت این سه شهروند اردنی به صورت هوایی و از طریق عراق به خاک خود بازگشتند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن از همکاری‌های عراق در تسهیل روند این شهروندان تقدیر و تشکر کرد.

وی از همکاری و تلاش کشور امارت در این راستا نیز تقدیر و تشکر کرد.

براساس این گزارش، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن عاهدات سویدات، مدیر امور کنسولگری و سفیان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه این کشور را مکلف کرد تا از این سه تبعه در فرودگاه استقبال کنند.

به گزارش ایسنا، سفیان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن روز سه شنبه گذشته نیز اعلام کرد که ایران ۳ شهروند اردنی بازداشت شده در جنوب کشور را که به اشتباه وارد آب‌های منطقه‌ای ایران شده بودند، آزاد کرده است. این ۳ شهروند اردنی اکنون به کاردار سفارت اردن در تهران تحویل داده شده‌اند تا مقدمات سفرشان به اردن را انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در ادامه گفت که ایران تقریباً دو هفته پیش وعده آزادی شهروندان اردنی و دریافت غرامت مالی از امان به دلیل ورود غیر قانونی شهروندانش به آب‌های ایران و آسیب دیدن قایق ایرانی را داده بود و سفارت اردن در تهران از همان زمان پرداخت غرامت به ایران را انجام داده بود و در مقابل ما شهروندان بازداشت شده را تحویل گرفتیم.

سفیان القضاه با تقدیر و تشکر از ایران به خاطر آزادی شهروندان اردنی گفت که ما از همان روز اول با همکاری طرف ایرانی مساله بازداشت شهروندان خود در تهران را پیگیری کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر