کد خبر: 61540
A

34 برابر شدن شکایات از سوءاستفاده جنسی کارکنان سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۱۸ مارس در گزارشی انتقادی از خود، از افزایش قابل توجه شکایات سوءاستفاده و آزار جنسی کارکنان و وابستگان این سازمان خبر داد.

34 برابر شدن شکایات از سوءاستفاده جنسی کارکنان سازمان ملل متحد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یورونیوز، بر اساس این گزارش که دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد آن را تهیه کرده است در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲۰۰ مورد شکایت آزار و سوءاستفاده جنسی علیه کارکنان و پرسنل وابسته به این سازمان طرح شده است.

این گزارش می‌افزاید که بیش از ۱۲۰ مورد از شکایات درباره شرکای کاری و افرادی غیر از نیروهای نظامی سازمان ملل بوده است. برای مثال تعداد شکایات سال گذشته به برنامه کمک‌های غذایی سازمان ملل متحد (WFP) به ۱۹ مورد رسیده است این در حالی است که در ۱۲ سال پیش از آن، ۲۶ مورد شکایت نسبت به این سازمان مطرح شده بود.

بر اساس این گزارش، تعداد پرونده‌های آزار، سوء استفاده جنسی و حتی تجاوز به عنف در کمیساریای امور پناهندگان ملل متحد (UNHCR) تقریبا ۳۴ برابر شده است.

با این وجود موارد حوادث گزارش شده درباره سربازان حافظ صلح این سازمان از ۶۲ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۵۴ مورد در سال ۲۰۱۸ رسید.

سازمان ملل در سال‌های گذشته با موارد بسیار زیاد اتهام سوءاستفاده جنسی و تجاوز صلح‌بانان به خصوص در کشورهای آفریقای مرکزی مواجه بوده است. این گزارشات در سال گذشته میلادی نیز ادامه داشت و از تجاوز تا آزار جنسی و پرداخت پول برای رابطه جنسی را شامل می‌شد.

سازمان ملل متحد در این گزارش از سویی افزایش چشمگیر شکایت‌ها را گامی رو به جلو می داند و می‌افزاید که این به معنای اعتماد قربانیان به مراجع برای جاری شدن عدالت است.

این سازمان از سال ۲۰۱۷ کمپین‌هایی را برای بالا بردن آگاهی و اطلاع‌رسانی برای قربانیان و شاهدان حوادث آزار و سوءاستفاده جنسی برگزار می‌کند تا این افراد بتوانند بدون ترس از انتقام یا مجازات از آزاردهنگان و متجاوزان به مراجع شکایت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر