کد خبر: 61798
A

اسناد تازه علیه نخست وزیر کانادا / فشار بر ترودو افزایش یافت

یکی از اعضای سابق کابینه کانادا که در کانون بحرانی قرار دارد که می‌تواند به پایان نخست وزیری جاستین ترودو منجر شود، روز جمعه اسنادی در حمایت از اتهامات مطرح شده ارائه داد.رویترز نوشت ، این عضو سابق کابینه کانادا اسناد جدید را در حمایت از این اتهام مطرح کرده که به او فشار وارد شده بود تا به یک شرکت بزرگ برای جلوگیری از محاکمه به اتهام فساد یاری برساند.

اسناد تازه علیه نخست وزیر کانادا / فشار بر ترودو افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از رویترز، این عضو سابق کابینه کانادا اسناد جدید را در حمایت از این اتهام مطرح کرده که به او فشار وارد شده بود تا به یک شرکت بزرگ برای جلوگیری از محاکمه به اتهام فساد یاری برساند.

ترودو از روز ۷ فوریه (پنجشنبه ۱۸ بهمن) در ارتباط با اتهامات مطرح شده تحت فشار قرار دارد. طبق این اتهامات، مقامات رسمی دولتی سال گذشته خارج از ضوابط به 'جودی ویلسون - ریبولد' وزیر سابق دادگستری فشار وارد کردند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت ساخت و ساز 'اس ان سی لاوالین' با پرداخت جریمه از محاکمه فرار کند.

این بحران ممکن است به قیمت از دست رفتن بخت انتخاب مجدد ترودو در انتخابات در ماه اکتبر سال جاری میلادی تمام شود.

نظرسنجی‌ها حاکی است که حزب لیبرال‌های چپ میانه او که تا ماه ژانویه پیروزی آن‌ها قطعی به نظر می‌رسید ممکن است در برابر حزب مخالف محافظه کار‌ها شکست بخورد.

ویلسون ریبولد روز جمعه حدود ۴۰ صفحه اسناد تازه حاوی جزئیات بیشتری از این موضوع را فاش کرد. او ماه گذشته اولین بار این اتهامات را در جلسه ادای شهادت در کمیته قضایی مجلس عوام کانادا مطرح کرد.

ترودو می‌گوید که مقامات دولتی در تلاش بودند این مساله را به ویلسون-ریبولد تفهیم کنند که در صورت مجرم شناخته شدن شرکت 'اس ان سی' هزاران شغل در خطر قرار خواهد گرفت. نخست وزیر کانادا تاکید می‌کند که او و تیمش کار خلافی نکرده اند.

این بحران موجب شکاف‌هایی در حزب لیبرال شده و برخی از قانونگذاران خواستار اخراج ویلسون - ریبولد از گروه پارلمانی هستند، اما ترودو تا کنون در برابر این درخواست‌ها مقاومت کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر