کد خبر: 61800
A

صربستان: الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم / در غیر این صورت، غرب از آن برای سلب حق مالکیت صربستان بر کوزوو استفاده می‌کنند

رئیس جمهوری صربستان که رابطه نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دارد، اعلام کرد که کشورش الحاق کریمه اوکراین به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

صربستان: الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم / در غیر این صورت، غرب از آن برای سلب حق مالکیت صربستان بر کوزوو استفاده می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  الکساندر ووچیچ روز شنبه در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت که صربستان نمی‌تواند کریمه را بخشی از فدراسیون روسیه بداند.

وی خاطرنشان کرد که کشور‌های غربی از مساله به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه به عنوان استدلال برای سلب حق مالکیت صربستان بر کوزوو استفاده می‌کنند.

رئیس جمهوری صربستان در همین حال تصریح کرد که به رسمیت نشناختن الحاق کریمه به روسیه، بر روابط مسکو و بلگراد تاثیر منفی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: این مساله استراتژی سیاسی و تاکتیکی ماست که بر اساس آن ما اجازه نداریم منافع ملی کشور خود را به خطر بیندازیم.

به گفته ووچیچ، هر شخص عاقلی در روسیه یا هر کشور دیگری این مساله را درک می‌کند.

ولادیمیر پوتین چند ماه پیش به صربستان سفر کرد و ده‌ها هزار نفر درخیابان‌های بلگراد از وی به عنوان یک قهرمان استقبال کردند.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه پرسی که اکثر ساکنان آن به جدایی از اوکراین رای دادند با امضا قراردادی به روسیه الحاق یافت.

منطقه کوزوو در سال ۲۰۰۸ بطور یکجانبه از صربستان اعلام استقلال کرد و ده‌ها کشور استقلال این کشور را به رسمیت شناخته اند، اما بلگراد آن را همچنان بخشی از قلمرو خود می‌داند.

رئیس جمهوری صربستان در ادامه سخنان خود گفت که کشورش تمام مقدمات برای احداث خط لوله گاز جریان ترکیه که گاز روسیه را از دریای سیاه به کشور‌های اروپایی انتقال می‌دهد را فراهم کرده است.

ووچیچ گفت: ما آماده ایم در هفته‌های آینده احداث این خط لوله در کشور خود را آغاز کنیم و از شرکت گازپروم روسیه نیز برای تامین گاز صربستان قدردانی می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر