کد خبر: 61824
A

نخستین واکنش کره شمالی به حمله به سفارتش در اسپانیا

کره شمالی به حمله ماه گذشته میلادی به سفارتش در اسپانیا واکنش نشان داد به گزارش رویترز، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی حمله ماه گذشته به سفارت این کشور در مادرید، پایتخت اسپانیا را تروریستی اعلام کرد.

نخستین واکنش کره شمالی به حمله به سفارتش در اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی حمله ماه گذشته به سفارت این کشور در مادرید، پایتخت اسپانیا را تروریستی اعلام کرد.

در همین ارتباط نیز نماینده وزارت خارجه کره شمالی ضمن درخواست بررسی درباره این حمله، اعلام کرد که پیونگ یانگاز نزدیک شایعات مربوط به این حادثه را پیگیری می‌کند.

نماینده وزارت خارجه کره شمالی افزوده است: شایعه مربوط به مشارکت اف. بی.‌آی و یک گروه ضد کره شمالی در این حمله را نیز بررسی می‌کند.

کره شمالی در عین حال از مقام‌های اسپانیا خواسته تا تحقیقاتی را درباره این حمله انجام دهند، هرچند این را نیز افزوده که منتظر نتیجه تحقیقات خواهد بود.

سفارت کره شمالی در مادرید اوایل اسفند ماه گذشته هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت، اما این نخستین اظهارنظر رسمی و واکنش کره شمالی درباره این حادثه است.

در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی، پلیس اسپانیا اعلام کرده بود که چند نفر پس از ورود به ساختمان سفارت، دست و پا و دهان کارکنان را بسته و رایانه‌های این مرکز را به سرقت بردند.

گفته شده بود که این افراد می‌خواستند تا اطلاعات حساس درباره برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی را پیش از برگزاری نشست هانوی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سرقت کنند.

همچنین برخی رسانه‌های اسپانیا گفته‌اند که دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در ماجرای حمله به سفارت کره شمالی در مادرید محتمل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر