کد خبر: 62046
A

وزیر خارجه عمان: اعراب و فلسطینی‌ها باید نگرانی‌های اسرائیل را رفع کنند

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در موضع‌گیری قابل توجه جدیدی اعلام کرد، اعراب باید برای زدودن نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق توافقات و تدابیر دست به ابتکارعملی بزنند.

وزیر خارجه عمان: اعراب و فلسطینی‌ها باید نگرانی‌های اسرائیل را رفع کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ وزیر خارجه عمان در موضع‌گیری قابل توجه جدیدی اعلام کرد، اعراب باید برای زدودن نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق توافقات و تدابیر دست به ابتکارعملی بزنند.

 این درحالی است که همتای اردنی او درباره تضمین‌های بیشتر مورد نیاز این رژیم بعد از آن همه چشم‌پوشی‌هایی که اعراب و فلسطینی‌ها در قبال صهیونیست‌ها داشته‌اند، سوال کرد.

به گزارش سایت شبکه المیادین، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در همایش جهانی اقتصاد در اردن اظهار کرد: اعراب باید از طریق توافقات و اتخاذ تدابیر در جهت رفع نگرانی‌های اسرائیل برآیند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان گفت، غرب هرگونه حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی را از اسرائیل به عمل می‌آورد و اکنون در دست اسرائیل تمامی ابزارهای قدرت وجود دارد.

وی اضافه کرد: اما اسرائیل به رغم قدرتی که در اختیار دارد نسبت به آینده خود در منطقه به عنوان یک "دولت" غیرعرب در محیطی عربی با ۴۰۰ میلیون جمعیت مطمئن نیست. آنها نسبت به ثبات و تداوم موجودیت خود در این منطقه اطمینانی ندارند.

بن علوی تصریح کرد: ما به عنوان اعراب باید تلاش کنیم این نگرانی‌ها رفع شوند و تدابیری عملی و توافقنامه‌های واقعی بین ما به عنوان امت عرب و اسرائیل و حامیانش منعقد شود.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد: اعراب نباید اسرائیل را به رسمیت بشناسند اما ما و فلسطینی‌ها باید به اسرائیلی‌ها برای رفع این نگرانی‌هایی که آنها را تهدید می‌کند، کمک کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۲۵ اکتبر در اولین سفر رسمی به عمان به رغم نبود روابط دیپلماتیک میان دو طرف با سلطان قابوس بن سعید ملاقات داشت.

نتانیاهو ۱۰ دسامبر نیز اظهار کرد، عمان به هواپیماهای اسرائیلی اجازه عبور از حریم هوایی‌اش را خواهد داد.

او تاکید کرد، خواهان عمل به شیوه‌ای متفاوت از طریق پیشروی در مسیر عادی سازی روابط با اعراب بدون حل مناقشه با فلسطینی‌هاست.

اما ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در این همایش تاکید کرد، جهان عرب اسرائیل و حق موجودیتش را به رسمیت شناخته و فلسطینی‌ها خودشان نیز حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته‌اند اما تضمین‌های بیشتر به اسرائیل که به آنها نیز دارد، دیگر چیست؟

الصفدی افزود: به منظور حصول این تضمین‌ها اسرائیل باید از اراضی اشغال شده عربی از سال ۱۹۶۷ عقب نشینی کرده و اجازه تشکیل کشور فلسطین را بدهد. این کل مساله است.

49310

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر