کد خبر: 62463
A

آمریکا: ۱۰ میلیارد دلار کمک مالی برای دولتِ جانشین مادورو آماده کرده ایم / ۲۰ کشور در تهیه این بسته همکاری کرده اند

وزیر خزانه داری آمریکا وعده داد که این کشور به همراه متحدان غربی خود کمک 10 میلیارد دلاری برای ونزوئلا پس از براندازی دولت مادورو آماده کرده است.

آمریکا: ۱۰ میلیارد دلار کمک مالی برای دولتِ جانشین مادورو آماده کرده ایم / ۲۰ کشور در تهیه این بسته همکاری کرده اند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خزانه داری آمریکا وعده داد که این کشور به همراه متحدان غربی خود کمک 10 میلیارد دلاری برای ونزوئلا پس از براندازی دولت مادورو آماده کرده است.

  استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت که گروهی از وزیران اقتصادی حدود 20 کشور که عمدتا کشورهای غربی هستند، روی یک بسته کمک اقتصادی برای ونزوئلا همکاری می کنند.

این بسته حدود 10 میلیارد دلار کمک مالی است که تنها در صورتی به ونزوئلا داده می شود که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور ساقط و دولت جدید مستقر شود.

به گزارش ایرنا، آمریکا در ماه های اخیر فشار بر ونزوئلا و دولت مادورو را افزایش داده و افزون بر برخی مقام های ونزوئلایی، صنعت نفت و برخی بانک های آن را نیز تحریم کرده است.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله خوان گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می کند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر