کد خبر: 62556
A

آسانژ هنگام اقامت در سفارت اکوادور در لندن چه کاری انجام می داد؟

«لنین مورنو» رییس‌جمهوری اکوادور امروز-مدعی شد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس از سفارت این کشور در لندن به عنوان مرکز جاسوسی و جمع‌آوری داده استفاده می‌کرده است. آسانژ پس از هفت سال حضور در سفارت اکوادور در لندن، سرانجام هفته گذشته توسط پلیس بریتانیا بازداشت و به زندان منتقل شد. وی از سوی پلیس سوئد به اتهام تجاوز به یک زن تحت تعقیب قرار دارد که هواداران و وکلای آسانژ معتقدند این اتهام از سوی قدرت‌های غربی علیه وی ایجاد شده و حقیقت ندارد. ایالات متحده نیز به شدت به دنبال استرداد آسانژ است تا او را به اتهام انتشار اسناد محرمانه محاکمه کند.

 آسانژ هنگام اقامت در سفارت اکوادور در لندن چه کاری انجام می داد؟

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «لنین مورنو» رییس‌جمهوری اکوادور امروز-مدعی شد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس از سفارت این کشور در لندن به عنوان مرکز جاسوسی و جمع‌آوری داده استفاده می‌کرده است.

آسانژ پس از هفت سال حضور در سفارت اکوادور در لندن، سرانجام هفته گذشته توسط پلیس بریتانیا بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی از سوی پلیس سوئد به اتهام تجاوز به یک زن تحت تعقیب قرار دارد که هواداران و وکلای آسانژ معتقدند این اتهام از سوی قدرت‌های غربی علیه وی ایجاد شده و حقیقت ندارد. ایالات متحده نیز به شدت به دنبال استرداد آسانژ است تا او را به اتهام انتشار اسناد محرمانه محاکمه کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر