کد خبر: 63087
A

شمارش آرای انتخابات اندونزی بیش از ۲۷۰ قربانی برجای گذاشته است

مقام‌های اندونزی ۱۰ روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و رقم زدن بزرگترین فرآیند برگزاری انتخابات در یک روز در جهان اعلام کرده‌اند، تا کنون بیش از ۲۷۰ تن از کارمندان دست اندر کار در شمارش آرای انتخابات به علت خستگی و فشار کاری از بابت ساعتها شمارش میلیون‌ها برگه رأی، جان باخته‌اند.

شمارش آرای انتخابات اندونزی بیش از ۲۷۰ قربانی برجای گذاشته است

به گزارش دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در انتخابات ۱۷ آوریل در اندونزی برای نخستین بار انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات پارلمانی و محلی در این کشور به هدف کاهش هزینه‌ها به صورت یکجا برگزار شد.

روند برگزاری رأی‌گیری برای این چند انتخابات عمدتاً صلح‌آمیز بود و مقامات برآورد کردند که ۸۰ درصد از مجموع ۱۹۳ میلیون رأی‌دهنده واجد شرایط این انتخابات رأی دادند. هر یک از این رأی دهنده‌ها می‌بایست ۵ برگه رأی را در یکی از مجموع بیش از ۸۰۰ هزار حوزه رأی گیری به صندوق می‌انداخت.

برگزاری این انتخابات به مدت هشت ساعت در این کشور ۲۶۰ میلیون نفری که از غرب تا شرق آن بیش از پنج هزار کیلومتر وسعت دارد، دارای فشارهای لجستیکی سنگین بوده و مرگ این تعداد زیاد از کارمندان شمارش آرا را که مجبور به شمارش دستی بودند در پی داشته است.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون انتخابات اندونزی، تا شنبه شب ۲۷۲ کارمند کمیسیون برگزاری انتخابات به دلیل فشار کاری بیش از حد از بابت شمارش دستی آرا جان باختند و ۱۸۷۸ تن دیگر از این کارمندان حالشان بد شده است.

وزارت بهداشت اندونزی در بیانیه‌ای در ۲۳ آوریل از مراکز بهداشت و درمان این کشور خواست بیشترین میزان مراقبت را برای کارمندان انتخاباتی صرف کنند و وزارت دارایی اندونزی نیز از تصمیمش برای پرداخت غرامت به خانواده‌های افراد فوت شده خبر داده است.

این وضعیت انتقادهای زیادی را متوجه کمیسیون انتخابات اندونزی کرده است.

احمد موزنی یک مقام ارشد کمپین انتخاباتی پرابوو سوبیانتو کاندیدای ریاست جمهوری مخالفان دولت گفت: کمیسیون انتخابات اندونزی در مدیریت فشار کاری کارمندان احتیاط به خرج نداده است.

پرابوو که طبق اعلام شرکتهای مستقل نظرسنجی بازنده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی بر پایه شمارش سریع آرا است، ادعای وقوع تقلب گسترده در این انتخابات را مطرح و گفته برخی مقام‌ها برگه‌های آرا را به نفع رقیبش جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، به داخل صندوق‌ها انداخته اند.

اما مقام‌های وابسته به ویدودو این ادعا را رد کرده‌اند. قرار است کمیسیون انتخاباتی اندونزی نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را در تاریخ ۲۲ مه اعلام کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر