کد خبر: 63370
A

روسیه سرانجام میزان تولید خود را براساس توافق با اوپک کاهش داد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: کاهش تدریجی تولید نفت روسیه براساس توافقی که با اعضای اوپک صورت گرفته بود در پایان ماه آوریل 229 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به سطحی رسید که روسیه وعده آن را داده بود.

روسیه سرانجام میزان تولید خود را براساس توافق با اوپک کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ الکساندر نوواک روز پنجشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: روسیه در راستای توافق با اوپک پلاس در روز آخر ماه آوریل تولید نفت خود را نسبت به ماه اکتبر سال 2018 روزانه 229 هزار بشکه کاهش داد.

وی افزود: این رقم بدون احتساب تولید نفت در چارچوب توافقنامه برای تقسیم محصولات بین دولت و سرمایه گذاران بوده است.

وزیر انرژی روسیه در بیانیه خود تصریح کرد: کاهش تولید نفت روسیه در ماه آوریل نسبت به ماه اکتبر سال گذشته بطور میانگین، 213 هزار بشکه در روز بوده است.

به گفته نوواک، روسیه تولید نفت خود را در ماه می (ماه کنونی میلادی) در سطح مورد توافق با اوپک پلاس حفظ خواهد کرد.

وزیر انرژی روسیه این را نیز گفت که در مقایسه با ماه دسامبر سال 2018 کاهش تولید نفت روسیه بدون احتساب تولید بر اساس توافقنامه تقسیم محصولات بین دولت و سرمایه گذاران، 280 هزار بشکه در روز بوده است.

روسیه با اوپک توافق کرده است که برای تثبیت بهای نفت در بازار جهانی، سطح تولید نفت خود را روزانه 228 هزار بشکه کاهش دهد.

وزیر انرژی روسیه اواخر فروردین ماه اعلام کرد که کشورهای غیراوپک نیازی به اصلاح توافقات خود برای کاهش تولید نفت در شرایط فعلی ندارند با این وجود انتظار می رود دو ماه دیگر (می سال 2019) درباره گام ها و توافقات جدید گفت وگوها از سر گرفته شود.

نوواک گفت: روسیه به تدریج در حال اجرای تعهداتی است که پیشتر با سایر تولید کنندگان نفت برای کنترل قیمت در بازار داشته است.

وی با بیان اینکه در سه ماه سوم سال 2019 (تابستان) بازار با افزایش تقاضا روبرو خواهد شد، اظهار داشت: ما با همتای خود در جمهوری آذربایجان به توافق رسیدیم که در ماه می یا ژوئن در خصوص سیاست های نفتی خود در نیمه دوم سال 2019 تصمیم گیری کنیم.

برخی از رسانه های روسی و کارشناسان این کشور در یک هفته اخیر که آمریکا بطور غیرقانونی معافیت از تحریم خرید نفت ایران برای هشت کشور را لغو کرد، از امکان افزایش تولید نفت روسیه سخن گفته و این اقدام را به سود مسکو دانسته بودند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر