کد خبر: 63775
A

درخواست پمپئو از عبدالمهدی برای میانجی‌گری برای گفتگو با ایران

یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا از عراق درخواست میانجی گری به منظور فراهم کردن فضای گفتگوی ایرانی-آمریکایی کرده است.

درخواست پمپئو از عبدالمهدی برای میانجی‌گری برای گفتگو با ایران

به گزارش دیده بان ایران  به نقل از النهرین، محمد مهدی البیاتی عضو ائتلاف فتح احتمال داد که هدف از سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عراق درخواست میانجی گری عراق به منظور فراهم کردن فضای گفتگوی ایرانی-آمریکایی باشد.

وی افزود: بحران میان آمریکا و ایران زاییده امروز نیست و قریب به ۳۵ سال است که ادامه دارد. این دشمنی و تنش تمام نمی‌شود مگر با نشستن طرفین پای میز گفتگو. سفر شب گذشته مایک پمپئو به عراق با هدف درخواست میانجی گری عراق بوده است.

البیاتی گفت: آمریکایی‌ها آماده جنگ نظامی با ایران نیستند و ایرانی‌ها هم تمایلی به جنگ ندارند.

هدف سفر ناگهانی پمپئو به عراق و ارتباط آن با ایران

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به هدف سفر ناگهانی وزیر خارجه آمریکا به این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، کریم علیوی نماینده ائتلاف ائتلاف به سفر ناگهانی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عراق که چهار ساعت به طول کشید و طی آن با نخست وزیر، رئیس جمهور و برخی مسئولان دیگر دیدار کرد، واکنش نشان داد.

وی افزود: این سفر در شرایطی است که منطقه، شرایط خطرناکی را با توجه به اقدامات آمریکا علیه کشورهای دنیا به ویژه ایران و تحرکات آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران، سپری می‌کند و این وضعیت خطرناکی ایجاد می‌کند و جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحرکات آمریکا در زمین و به ویژه دریا دست بسته نخواهد ماند.

علیوی تاکید کرد: طرح‌های زیادی از سوی آمریکا وجود دارد که هدفش قرار دادن عراق در کنار خود است. هدف سفر وزیر خارجه آمریکا درخواست از دولت عراق است که به سوی ایران نرود. آمریکا خواهان قدرت بزرگ در منطقه نیست.

وی بیان کرد: دولت عراق بدون آگاهی پارلمان اقدامی نخواهد کرد و این موضوع در پارلمان عراق در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر