کد خبر: 63851
A

اپوزیسیون ترکیه: اگر انتخابات شهرداری استانبول باطل شود، حکم ریاست جمهوری اردوغان نیز باید باطل شود

خبرگزاری رویترز نوشت ؛ اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه رسما خواستار ابطال حکم ریاست جمهوری اردوغان شده است زیرا همین کاستی‌هایی که حزب حاکم به نتایج انتخابات شهرداری‌ها در ۳۱ مارس وارد می‌کند در انتخابات سراسری سال گذشته هم رخ داد.

اپوزیسیون ترکیه: اگر انتخابات شهرداری استانبول باطل شود، حکم ریاست جمهوری اردوغان نیز باید باطل شود

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه همچنین اعلام کرد آرای شوراها و مقام‌های استانبول هم در پاکت‌های یکسانی، مثل انتخابات شهرداری گرفته شد و اگر قرار باشد انتخابات شهرداری مجددا برگزار شود آن رای‌گیری هم باید باطل شود. حزب حاکم آک‌پارتی اکثریت را در شوراها به دست آورده است.

هفته‌ها پس از درخواست‌های آک‌پارتی و متحدان ناسیونالیست آن موسوم به حرکت ملی، هیات عالی انتخابات ترکیه دوشنبه به برگزاری مجدد انتخابات شهرداری استانبول رای مثبت داد. در آن انتخابات که مارس برگزار شد، اکرم امام اوغلو به عنوان نامزد اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه پیروز شد.

با این حال هیات مذکور نظری راجع به انتخاب نتایج مقام‌های منطقه‌ای، شوراهای شهر و مقام‌های محلی نداد و این تصمیم از نظر مردم جمهوری‌خواه بسیار غیر منطقی است چون تمام این چهار رای‌گیری در یک پاکت انجام شد و مقام‌های شعبه‌ها آن را شمرده‌اند.

محرم ارکک، معاون حزب مردم جمهوری‌خواه به خبرنگاران گفت: اگر شما حکم اکرم امام اوغلو را باطل می‌کنید، پس شما باید حکم رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه را هم باطل کنید چون همین قوانین، همین مقررات، همین فرایندها، همین شعبه‌های اخذ رای و همین شرایط در دو انتخابات برقرار بود. چرا شما نتایجی که برگرفته از یک پاکت اخذ رای است، باطل نمی‌کنید؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر