کد خبر: 63864
A

آمریکا دو بمب افکن دیگر بی-52 در خلیج فارس مستقر نمود

وزارت دفاع آمریکا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که ایالات متحده به منظور دفاع از آنچه منافع این کشور در خلیج فارس نامیده شده است، بمب افکن های راهبردی بی-52 نیروی هوایی این کشور را به پایگاه «العدید» قطر اعزام کرد.

آمریکا دو بمب افکن دیگر بی-52 در خلیج فارس مستقر نمود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران وزارت دفاع آمریکا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که ایالات متحده به منظور دفاع از آنچه منافع این کشور در خلیج فارس نامیده شده است، بمب افکن های راهبردی بی-52 نیروی هوایی این کشور را به پایگاه «العدید» قطر اعزام کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا- سنتکام- امروز تصاویری را از پیوستن بمب افکن های بی-52 به پایگاه العدید قطر در توئیتر منتشر کرد.سنتکام در این توئیت مدعی شد که هدف از اعزام بمب افکن های بی- 52 دفاع از منافع آمریکا در خلیج فارس است.

پیشتر در حساب توئیتری ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا تصاویری از سوخت گیری چهار فروند بمب افکن بی-52 منتشر شده بود که عازم خلیج فارس بودند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد : بمب افکن های آمریکا که قادر به حمل موشک های دوربرد تاماهاک هستند از پایگاه هوایی بارکسدیل (واقع در ایالت لوئیزانا) پرواز خود را آغاز کرده و در سر راه خود در بریتانیا سوخت گیری کرده اند. به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا، بمب افکن بی-52 توانایی حمل بمب هسته ای را در اختیار دارد.

پیشتر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با تهدید ایران اعلام کرده بود که گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خلیج فارس اعزام می شوند.بولتون ادعا کرده بود که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده یا متحدانش با ' نیروی ضربتی' آمریکا مواجه خواهد شد.جان بولتون با بیان این که آمریکا این تصمیم را در پی برخی نشانه ها، تحرکات و هشدارها گرفته است، اظهارداشت: ما در پی جنگ با ایران نیستیم اما کاملا آماده ایم تا هر گونه حمله ازسوی عوامل ایران به ویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.

کارشناسان سیاسی می گویند ؛ این ادعای بولتون که در راستای جنگ روانی آمریکا علیه ایران و با هدف دامن زدن به تصور «سایه جنگ» انجام شده است. در حقیقت آویختن کاخ سفید به یک حربه رنگ باخته و مربوط به دهه های گذشته است.

 

دهه هایی که در آن آمریکایی ها با گسیل داشتن یک ناو هواپیمابر به سمت مرزهای آبی یک کشور مخالف با سیاست های واشنگتن، حتی دولت های آن کشور را تغییر می دادند! بدون آن که حتی یک هواپیما از روی ناو پرواز کند. با این حال تحولات قدرت و ابزارهای نظامی جدید در بسیاری از نقاط جهان از جمله غرب آسیا باعث شده این ناوها دیگر کارایی گذشته را نداشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر