کد خبر: 64010
A

پیشی گرفتن حزب برگزیت از دو حزب اصلی انگلیس در نظرسنجی‌ها

حزب تازه تاسیس برگزیت در نظرسنجی‌ها از دو حزب اصلی محافظه کار و کارگر پیشی گرفته است. حزب برگزیت به رهبری «نایجل فاراژ» توانسته است با کسب ۳۴ درصد آرا، در صدر جدول احزاب محبوب انگلیس قرار گیرد. در این جدول حزب کارگر با ۲۱ درصد در رتبه دوم و حزب «لیبرال دموکرات» با ۱۲ درصد در رتبه سوم است.

پیشی گرفتن حزب برگزیت از دو حزب اصلی انگلیس در نظرسنجی‌ها

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  اشپیگل در گزارشی به وضعیت احزاب انگلیس پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا پرداخت و نوشت: دو حزب بزرگ این کشور در آستانه شکستی بزرگ قرار گرفته اند.

براساس نظرسنجی‌ها احزاب محافظه کار به رهبری «ترزا می» و کارگر به رهبری «جرمی کوربین» بخش اعظم آرای انتخاباتی خود را از دست داده اند.

این درحالی است که حزب تازه تاسیس برگزیت به رهبری «نایجل فاراژ» توانسته است با کسب ۳۴ درصد آرا، در صدر جدول احزاب محبوب انگلیس قرار گیرد.

در این جدول حزب کارگر با ۲۱ درصد در رتبه دوم و حزب «لیبرال دموکرات» با ۱۲ درصد در رتبه سوم است.

اما حزب حاکم محافظه کار با ازدست دادن بخش قابل توجهی از محبوبیت خود با ۱۱ درصد در رتبه چهارم قرار گرفته است.

گفتنی است شکست سنگین حزب حاکم (محافظه کار) در انتخابات هفته گذشته شورا‌های شهر انگلیس، در کنار نارضایتی عمومی از روند کند خروج این کشور از اتحادیه اروپا، فشار‌ها برای کناره‌گیری «ترزا می» که این روز‌ها صرفاً عنوان نخست وزیری را یدک می‌کشد، افزایش داده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر