کد خبر: 64268
A

ادعای رویترز: حمله به نفتکش‌ها در امارات یا کار حوثی‌های یمن بود یا گروه‌های عراقی مورد حمایت ایران

رویترز نوشت: کارشناسان آمریکا بر این باورند این عملیات یا از سوی گروه‌های حوثی یمنی و یا از سوی گروه‌های شبه نظامی شیعه در عراق که تحت کنترل ایران هستند صورت پذیرفته است. در عین حال آمریکا شواهدی در دست ندارد که ایران مستقیما در این عملیات دست داشته است.

ادعای رویترز: حمله به نفتکش‌ها در امارات یا کار حوثی‌های یمن بود یا گروه‌های عراقی مورد حمایت ایران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه ادعا کرده، آمریکا بر این باور است که ایران در عملیات حمله به نفتکش‌ها در فجیره نقش داشته است. این دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود به رویترز گفته‌اند، واشنگتن بر این باور است که ایران نیروهای متحدش را به انجام چنین عملیاتی تشویق و ترغیب کرده است.

این در حالیست که ایران این اتهامات را رد کرده و جواد ظریف، روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: «تهران پیش‌بینی چنین اقدامات خرابکارانه مشکوکی را کرده بود.» اقداماتی که به گفته ظریف با هدف تشدید تنش‌ها در منطقه صورت می‌گیرد.

این گزارش همچنین ادامه می‌دهد، کارشناسان آمریکا بر این باورند این عملیات یا از سوی گروه‌های حوثی یمنی و یا از سوی گروه‌های شبه نظامی شیعه در عراق که تحت کنترل ایران هستند صورت پذیرفته است. در عین حال آمریکا شواهدی در دست ندارد که ایران مستقیما در این عملیات دست داشته است.

روز یکشنبه ۱۲ مه، چهار فروند نفتکش در آبهای ساحلی امارات عربی متحده مورد هدف قرار گرفتند. عربستان اعلام کرد از این چهار نفتکش دو نفتکش متعلق به این کشور بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر