کد خبر: 64297
A

ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد

دونالد ترامپ برای حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری آمریکا در مقابل تهدید "نیروهای متخاصم خارجی" وضعیت اضطراری اعلام کرده است. ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی عملا شرکت‌های آمریکایی را از استفاده از فناوری‌های ارتباطات راه دور (تلکام) خارجی که تهدیدی امنیتی برای این کشور تلقی می‌شوند، منع کرد. ترامپ در دستور خود از هیچ شرکت به خصوصی نام نبرد. با این حال تحلیلگران می‌گویند که این دستور عمدتا متوجه شرکت عظیم تلکام چینی، هوآوی، است. بعضی کشورها ابراز نگرانی کرده اند که دولت چین ممکن است از محصولات هوآوی برای مقاصد جاسوسی استفاده کند. این شرکت که بزرگترین تولیدکننده تجهیزات تلکام جهان است اتهام بهره برداری از محصولاتش برای جاسوسی یا خرابکاری را تکذیب کرده است.

ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دونالد ترامپ برای حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری آمریکا در مقابل تهدید "نیروهای متخاصم خارجی" وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی عملا شرکت‌های آمریکایی را از استفاده از فناوری‌های ارتباطات راه دور (تلکام) خارجی که تهدیدی امنیتی برای این کشور تلقی می‌شوند، منع کرد. 

ترامپ در دستور خود از هیچ شرکت به خصوصی نام نبرد. با این حال تحلیلگران می‌گویند که این دستور عمدتا متوجه شرکت عظیم تلکام چینی، هوآوی، است. بعضی کشورها ابراز نگرانی کرده اند که دولت چین ممکن است از محصولات هوآوی برای مقاصد جاسوسی استفاده کند. این شرکت که بزرگترین تولیدکننده تجهیزات تلکام جهان است اتهام بهره برداری از محصولاتش برای جاسوسی یا خرابکاری را تکذیب کرده است. 

براساس بیانیه کاخ سفید هدف از دستور ترامپ "حفاظت از آمریکا مقابل نیروهای متخاصم خارجی است که فعالانه و به طور روزافزون مشغول ایجاد و بهره برداری از نقاط ضعفی در ساختار و سرویس‌های فناوری اطلاعاتی و راه دور هستند. " این فرمان به وزیر بازرگانی اجازه می‌دهد "معاملاتی که منبع تهدید غیرقابل قبولی برای امنیت ملی هستند را مسدود کند. " 

هوآوی در واکنش به این فرمان در بیانیه‌ای نوشت که آماده و مایل است برای رسیدن به تدابیر موثری که در مورد امنیت محصولاتش به آمریکا اطمینان می‌دهد با دولت ترامپ گفتگو کند. این گروه استدلال کرد که تصمیم تازه به ضرر رقابت و توسعه در آمریکا خواهد بود و افزود: "به علاوه محدودیت‌های نامعقول ناقض حقوق هوآوی است و مسائل حقوقی دیگری را پدید می‌آورد. " 

دولت آمریکا قبلا سازمان‌های دولتی را از استفاده از محصولات هوآوی منع کرده بود و متحدان خود را به اقدامی مشابه ترغیب کرده است. استرالیا و نیوزیلند هم استفاده از تجهیزات این شرکت چینی در شبکه‌های موبایل "۵ جی" را ممنوع کرده‌اند. براساس گزارش بی‌بی‌سی، اما هوآوی قویا این ادعاها را رد می‌کند. 

در همین حال با افزایش نگرانی‌های امنیتی در مورد محصولات هوآوی در شبکه‌های "۵ جی" لیانگ هوا رئیس این شرکت گفت که مایل است در جریان ملاقاتی در روز سه شنبه در لندن "با دولت‌ها موافقتنامه‌های عاری از ابزار تجسسی" امضا کند. 

آمریکا و چین در یک سال اخیر درگیری نبردی تجاری با اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالاهای یکدیگر بوده‌اند که اخیرا بعد از شکست مذاکرات دوباره اوج گرفته است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر