کد خبر: 65900
A

بریتانیا: دلیلی ندارد ارزیابی آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به نفتکش‌ها را باور نکنیم

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، با تأکید بر اینکه کشورش ارزیابی مستقل خود را درباره حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان انجام خواهد داد وی گفت: اما این موضوع دلیلی برای نپذیرفتن ارزیابی آمریکایی ها نیست

بریتانیا: دلیلی ندارد ارزیابی آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به نفتکش‌ها را باور نکنیم
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در ادامه واکنش‌ها به حملات روز پنج‌شنبه به دو نفتکش در دریای عمان و در حالی که ایران اتهام آمریکا مبنی بر دست داشتن در این حملات را رد کرده، وزیر خارجه بریتانیا تأکید کرد دلیل ندارد که برداشت آمریکا درست نباشد؛ ژاپن، چین و شمار دیگری از کشورها نیز واکنش‌هایی جداگانه ابراز کرده‌اند.

 

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، روز جمعه ۲۴ خرداد در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت: «دلیلی نداریم که برداشت آمریکا را باور نکنیم.»

 

وزیر خارجه بریتانیا با اشاره به این که «ما ارزیابی مستقل خودمان را انجام خواهیم داد» گفت: آمریکا «نزدیک‌ترین متحد ماست» و «دلیلی ندارد که ارزیابی آنها را باور نکنیم».

 

مقام‌های مختلف آمریکا حملات روز پنج‌شنبه در دریای عمان را به ایران نسبت داده‌اند اما مقام‌های جمهوری اسلامی این اتهام را رد کرده و در مقابل، آمریکا و برخی متحدانش را به «اظهارات فتنه‌جویانه» متهم کرده‌اند.

 

امارات متحده عربی نیز با اشاره به همزمانی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و حمله به فرودگاهی در خاک عربستان، هر دو را محکوم کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر