کد خبر: 65972
A

عراق سه ماه دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه ایران «معاف شد»

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از دو منبع در دولت عراق خبر داد که این کشور سه ماه دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده است. رویترز به نقل از یکی از این منابع که به نامش اشاره نکرد می‌گوید که این تمدید معافیت را مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا،‌ «اخیرا» در یک مکالمه تلفنی به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، اعلام کرده است.

عراق سه ماه دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه ایران «معاف شد»
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از دو منبع در دولت عراق خبر داد که این کشور سه ماه دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده است.
رویترز به نقل از یکی از این منابع که به نامش اشاره نکرد می‌گوید که این تمدید معافیت را مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا،‌ «اخیرا» در یک مکالمه تلفنی به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، اعلام کرده است.
 
این چندمین بار است که عراق از طرف آمریکا از تحریم‌های ایران معاف می‌شود تا بتواند به خرید برق و گاز ادامه دهد.

 

بنا بر گزارش دولت عراق از پاییز گذشته، این کشور روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از ایران می‌خرد که بخش اصلی آن برای تولید برق در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

 

آمریکا از روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال معافیت خریداران نفت ایران را متوقف کرد و هدف از این اقدام را به صفر رساندن صادرات نفت ایران عنوان کرد.

 

با تشدید این تحریم‌ها انتظار می‌رود که صادرات نفت تهران تا هفته‌های آینده صدها هزار بشکه در روز کاهش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر