کد خبر: 67052
A

نخستین سفیر زن عربستان سعودی به ایالات متحده می‌رود

عربستان سعودی نخستین سفیر زن خود را انتخاب کرده و او قرار است جایگزین خالد بن سلمان، شاهزاده سعودی، در واشینگتن شود.ریما بنت بندر آل سعود، فرزند بندر بن سلطان، از اعضای خاندان آل سعود است. او سال‌های زیادی از زندگی خود را در آمریکا گذرانده‌است.

نخستین سفیر زن عربستان سعودی به ایالات متحده می‌رود

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عربستان سعودی نخستین سفیر زن خود را انتخاب کرده و او قرار است جایگزین خالد بن سلمان، شاهزاده سعودی، در واشینگتن شود.

سفارت عربستان سعودی در واشینگتن، از مهم‌ترین سفارت‌خانه‌های این کشور است. ریاض و واشینگتن روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

ریما بنت بندر آل سعود، فرزند بندر بن سلطان، از اعضای خاندان آل سعود است. او سال‌های زیادی از زندگی خود را در آمریکا گذرانده‌است.

خانم ریما جایگزین خالد بن سلمان، برادر جوان‌تر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها انتخاب سفیر تازه، در راستای تلاش‌های برای ریاض برای واکنش‌ به رخدادهایی‌ست که پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان، دامن‌گیر عربستان شده‌است.

آقای خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، توسط تیمی که از ریاض فرستاده شده بود، به قتل رسید. بسیاری از متحدان غربی عربستان، از جمله شماری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا، انگشت اتهام را به‌سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گرفته‌اند.

خالد بن سلمان از سال ۲۰۱۷ سفیر عربستان در واشینگتن بود.

ریما بنت بندر آل سعود پیش‌تر در بخش خصوصی کار می‌کرد و سپس به اداره ورزش عربستان پیوست. او از جمله حامیان افزایش حضور زنان در میدان‌های ورزشی و بهبود حقوق زنان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر