کد خبر: 67076
A

ترامپ در روز استقلال آمریکا: هیچ غیرممکنی برای ایالات متحده وجود ندارد/ کره مریخ را هم تسخیر می کنیم

ترامپ «تا مادامی که ما بر سر آرمان‌های خود ایستاده باشیم، تا مادامی که ما تاریخ بزرگمان را به یاد داشته باشیم و تا مادامی که نبرد برای آینده بهتر را متوقف نکرده باشیم، آن وقت هیچ چیزغیرممکنی برای آمریکا وجود نخواهد داشت.»

ترامپ در روز استقلال آمریکا: هیچ غیرممکنی برای ایالات متحده وجود ندارد/ کره مریخ را هم تسخیر می کنیم

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری دیده بان ایران ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز پنج‌شنبه در سالگرد استقلال این کشور از ارتش آمریکا قدردانی کرد و بر قدرت آمریکا در عرصه‌های نظامی، علمی و تکنولوژیک تاکید داشت.

آقای ترامپ که در بنای یادبود آبراهام لینکن در مرکز واشینگتن سخنرانی می‌کرد اظهار داشت، «ملت ما قدرتمندتر از هر زمانی در گذشته است»، سخنی که پیش از این نیز بارها در جمع هواداران خود عنوان کرده بود.

وی گفت: «تا مادامی که ما بر سر آرمان‌های خود ایستاده باشیم، تا مادامی که ما تاریخ بزرگمان را به یاد داشته باشیم و تا مادامی که نبرد برای آینده بهتر را متوقف نکرده باشیم، آن وقت هیچ چیزغیرممکنی برای آمریکا وجود نخواهد داشت.»

این سخنرانی رئیس جمهوری ایالات متحده در شرایطی انجام شد که مناطق مرکزی واشینگتن و به ویژه مقابل کاخ سفید در روز پنج‌شنبه صحنه تقابل هواداران و مخالفان دونالد ترامپ بود. این تقابل اما به خشونت کشیده نشد جز یک مورد که فردی پرچم آمریکا را به آتش کشید.

آقای ترامپ در سخنرانی خود از جورج واشینگتن، نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده، و دیگر انقلابیونی گفت که بیش از دو قرن پیش ارتش بریتانیا را شکست دادند.

وی همچنین از ارتش آمریکا و دانشمندان هوا فضای این کشور سخن گفت که ماه را تسخیر کرده‌اند و سپس اطمینان داد که دانشمندان ایالات متحده کره مریخ را هم به تسخیر خود درخواهند آورد.

بخش دیگر سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا به دانشمندانی چون گراهام بل، مخترع تلفن بل و برادران رایت اختصاص داشت. اما این میان نمایش قدرت نظامی ایالات متحده در روز سالگرد استقلال این کشور توجه بیشتری را جلب می‌کرد از جمله تانکی که مقابل بنای یابود لینکن مستقر شده بود و پرواز جتهای جنگی.

سخنرانی دونالد ترامپ در جشن‌های سالگرد استقلال اساسا امری نامتعارف به شمار می‌رود چرا که این جشن‌ها عموما جشن‌هایی مردمی هستند. از این رو تصمیم وی با انتقادها و نگرانی‌های بسیاری همراه بوده است که رئیس جمهوری از این مراسم استفاده سیاسی کند، اگرچه آقای ترامپ در سخنرانی خود از پرداختن به اختلافات داخلی خودداری کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر