کد خبر: 67969
A

رویترز مدعی شد: احتمال اقدام انگلیس علیه ایران درباره نفت‌کش توقیفی

رویترز اعلام کرد: احتمال دارد انگلیس در واکنش به توقیف نفت‌کش این کشور توسط ایران، اقداماتی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران انجام بدهد.

رویترز مدعی شد: احتمال اقدام انگلیس علیه ایران درباره نفت‌کش توقیفی

دیده بان ایران- به گزارش رویترز، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که وزرای انگلیسی در پی توقیف نفت‌کش این کشور از سوی ایران برنامه دارند تا ایران را مورد تحریم قرار دهند.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، احتمالا روز یک‌شنبه در پاسخ به توقیف نفت‌کش انگلیسی، تدابیری دیپلماتیک و اقتصادی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران را اعلام می‌کند.

 احتمال اقدام تقابلی انگلیس در واکنش به توقیف این نفت‌کش در حالی مطرح است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته اعلام کرد که با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفت‌وگو کرده است. وی گفت: در گفت‌وگو با وزیر خارجه ظریف یاس خود را از اینکه (او) یک‌شنبه گذشته به من اطمینان داد که ایران خواهان کاهش تنش‌هاست اما اکنون برخلاف آن عمل کرده است، ابراز کردم.

در این گفت‌وگو ظریف یادآور شد که بر خلاف اقدام غیر قانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام جمهوری اسلامی بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتی رانی ایران و با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر