کد خبر: 68227
A

افزایش تنش در خلیج فارس در اولین روز نخست وزیری جانسون / بریتانیا: از این پس کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت نظامی می‌کنیم

وزارت دفاع بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور موظف شده است شناورهای با پرچم بریتانیا را در عبور از تنگه هرمز اسکورت کند. به گفته سخنگوی دولت بریتانیا، البته این شامل کشتی‌هایی با پرچم بریتانیا می‌شود که برنامه خود برای عبور از تنگه هرمز را پیشاپیش اطلاع دهند. سخنگوی دولت بریتانیا در بیانیه‌اش همچنین گفته است: آزادی ناوبری برای تجارت و اقتصاد جهانی امری حیاتی است «و ما برای دفاع از آن دست به هر اقدامی خواهیم زد».

افزایش تنش در خلیج فارس در اولین روز نخست وزیری جانسون / بریتانیا: از این پس کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت نظامی می‌کنیم

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بریتانیا با انتخاب نخست وزیر محافظه کار خود که رویکردهای مشخصی  در قبال ایران و خاورمیانه دارد راه جدیدی را در خلیج فارس در پیش گرفته است. به نظر می رسد سطح تنش ها در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش یافته است. وزارت دفاع بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور موظف شده است شناورهای با پرچم بریتانیا را در عبور از تنگه هرمز اسکورت کند.

به گفته سخنگوی دولت بریتانیا، البته این شامل کشتی‌هایی با پرچم بریتانیا می‌شود که برنامه خود برای عبور از تنگه هرمز را پیشاپیش اطلاع دهند.

سخنگوی دولت بریتانیا در بیانیه‌اش همچنین گفته است: آزادی ناوبری برای تجارت و اقتصاد جهانی امری حیاتی است «و ما برای دفاع از آن دست به هر اقدامی خواهیم زد».

در خبری دیگر شبکه خبری «اسکای» گزارش داده است که ناو بریتانیایی «مونتروز» شامگاه پنج‌شنبه چند شناور این کشور را در عبور از تنگه هرمز اسکورت کرده است.

از جمعه گذشته و با توقیف نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تنش بین دو کشور افزایش یافته است.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی بریتانیا گزارش داده بود لندن مایل به افزایش تنش با ایران نیست و قصد ندارد تمامی کشتی‌های تجاری با پرچم این کشور را که از تنگه هرمز عبور می‌کنند با ناوگان نظامی خود همراهی کند.

در پی افزایش تنش‌ها در این منطقه، بریتانیا میزان مراقبت امنیتی از کشتی‌های خود را به درجه سه افزایش داده که بالاترین درجه محسوب می‌شود.

در پی گزارش‌ها، روزانه ۱۵ تا ۳۰ کشتی که پرچم بریتانیا دارند در خلیج فارس تردد می‌کنند و فقط حداکثر سه فروند از این کشتی‌ها از تنگه هرمز می‌گذرند.

خبر تصمیم بریتانیا برای اسکورت نظامی کشتی‌های خود در منطقه هم‌چنین پس از آن اعلام می‌شود که مقام‌های بریتانیایی گفته بودند از ظرفیت نظامی کافی برای انجام این اقدام برخوردار نیستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر