کد خبر: 68238
A
حمله بوریس جانسون به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر:

این آقای محترم به جای اینکه در اتفاقات خلیج فارس طرف دوستانمان را در آمریکا بگیرید دائماً طرفداری مقامات تهران را می‌کند / کوربین: کشور نگران است که نخست وزیر جدید خود را خیلی دست بالا گرفته باشد

وریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، در اولین سخنرانی خود در جمع نمایندگان مجلس عوام، در پاسخ به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، در مورد تعامل با ایران، به شدت از او انتقاد کرد. جانسون گفت: «درباره ایران پرسید؟! این آقای محترمی که از پرس تی‌وی ایران پول می‌گیرد. او به جای اینکه در اتفاقات خلیج فارس طرف دوستانمان را در آمریکا بگیرید دائماً طرفداری مقامات تهران را می‌کند!» کوربین از جانسون پرسید آیا او به همراه کشورهای اوروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای برجام به این توافق پایبند خواهد ماند یا خیر. او همچنین از جانسون خواست در مورد گمانه‌زنی‌های مربوط به اینکه دولت جدید بریتانیا مجری سیاست‌های آمریکا خواهد بود توضیح دهد.

این آقای محترم به جای اینکه در اتفاقات خلیج فارس طرف دوستانمان را در آمریکا بگیرید دائماً طرفداری مقامات تهران را می‌کند / کوربین: کشور نگران است که نخست وزیر جدید خود را خیلی دست بالا گرفته باشد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ کوربین از جانسون پرسید آیا او به همراه کشورهای اوروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای برجام به این توافق پایبند خواهد ماند یا خیر. او همچنین از جانسون خواست در مورد گمانه‌زنی‌های مربوط به اینکه دولت جدید بریتانیا مجری سیاست‌های آمریکا خواهد بود توضیح دهد.

جانسون گفت: «درباره ایران پرسید؟! این آقای محترمی که از پرس تی‌وی ایران پول می‌گیرد. او به جای اینکه در اتفاقات خلیج فارس طرف دوستانمان را در آمریکا بگیرید دائماً طرفداری مقامات تهران را می‌کند!» 

جانسون همچنین با تاکید بر اینکه آغاز به کار دولتش به معنای «شروع دوران طلایی» در کشور خواهد بود گفت قصد دارد مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا را از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت «بدون اما و اگر» ادامه داده تا مقدمات لازم برای خروج سر موعد یعنی ۳۱ اکتبر فراهم شود.

جانسون که از بعدازظهر چهارشنبه کار خود را به‌عنوان نخست‌وزیر آغاز کرد، گفت: «اکنون همه ما متعهدیم ۳۱ اکتبر یا زودتر – بدون اما و اگر – از اتحادیه اروپا خارج شویم.»

او اضافه کرد: «اما قرار نیست تا ۳۱ اکتبر صبر کنیم تا یک دستور کار جدید و اعجاب‌انگیزی برای کشور تهیه کنیم،  این به معنای تحقق اولویت‌های مردم است.»

کوربین گفت: «کشور نگران است که نخست‌وزیر جدید خود را خیلی دست بالا گرفته باشد.» او افزود جانسون میراث‌دار «کشوری است که به سبب ریاضت عقب نگه داشته شده است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر