کد خبر: 68663
A

سپاه پاسداران انقلاب یک نفتکش دیگر خارجی را توقیف کرد

سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد یک نفتکش حامل سوخت قاچاق توسط نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی این نیرو در خلیج فارس توقیف شده است. این نهاد اعلام نکرد که این نفتکش متعلق به کدام کشور بوده است. در اطلاعیه سپاه پاسداران تنها اعلام شده که «این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت کرده و در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد».

سپاه پاسداران انقلاب یک نفتکش دیگر خارجی را توقیف کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد یک نفتکش حامل سوخت قاچاق توسط نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی این نیرو در خلیج فارس توقیف شده است.

این نهاد اعلام نکرد که این نفتکش متعلق به کدام کشور بوده است.

در اطلاعیه سپاه پاسداران تنها اعلام شده که «این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت کرده و در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد».

نیروهای بریتانیایی ۱۳ تیرماه یک ابرنفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های جبل‌الطارق توقیف کردند. بریتانیا و جبل‌الطارق مقصد این نفتکش را احتمالا سوریه ذکر کرده‌اند اما مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند مقصد آن «جایی دیگر» بوده است.

حدود دو هفته پس از این رویداد، سپاه پاسداران ۲۸ تیرماه اعلام کرد که نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو را در تنگه هرمز توقیف کرده است. بریتانیا محل توقیف این نفتکش را در آب‌های بین‌المللی و دریای عمان ذکر کرده و آن را «راهزنی دریایی حکومتی» خوانده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر