کد خبر: 68674
A

سناتور آمریکایی: برخی قطعات روی جنگنده های اف ۳۵ نصب شدند که هنوز آماده استفاده نبودند

پروژه جنگنده اف ۳۵ که تا کنون ۱.۵ تریلیون دلار هزینه در برداشته همچنان با مشکلات فنی متعددی مواجه است. بر اساس اسنادی که اخیرا پایگاه «دیفنس نیوز» منتشر کرده، ۱۳ مشکل فنی در این جنگنده وجود دارد که منجر به مرگ، آسیب شدید، بیماری خلبان و از دست دادن یا خرابی جنگنده می‌شود. به طور مثال، فشار در کابین خلبان اف ۳۵ گاهی اوقات افزایش می‌یابد به گونه‌ای که خلبان در گوش و سینوس‌های خود احساس درد می‌کند. ساختار بدنه این جنگنده در سرعت‌های بیش از ۱.۲ ماخ با آسیب مواجه می‌شود و باتری‌های آن در هوای سرد و نزدیک به منفی ۳۰ درجه با خطا مواجه می‌شود. چهار ماه پیش بود که یک فروند جنگنده اف ۳۵ نیروی هوایی ژاپن سقوط کرد و بر اساس گزارش‌ها این جنگنده به ظاهر پیشرفته در ارسال پیام‌های خطر برای آگاه کردن نیروهای زمینی ناتوان بوده است.

سناتور آمریکایی: برخی قطعات روی جنگنده های اف ۳۵ نصب شدند که هنوز آماده استفاده نبودند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، سناتور «چاک گراسلی» با توجه به گزارش بازرسان پنتاگون در ماه های مارس و ژوئن (فروردین و خرداد) متذکر شد که وزارت دفاع آمریکا نتوانست هزینه برنامه های جنگنده اف ۳۵ را دقیق ارزیابی کند و برخی قطعات بر روی این جنگنده نصب شدند که هنوز آماده استفاده نبودند.

گراسلی با توجه به سقوط اف ۳۵ در شمال شرق ژاپن در فروردین گذشته نوشت: هزینه های بی جا و تأخیرهای زیاد برای عملیاتی شدن هواپیما، منجر به ناکارآمدی این جنگنده پیشرفته شده است.

به دنبال انتشار این گزارش، تا کنون هیچ اظهار نظری توسط دفتر برنامه مشترک پنتاگون که مدیریت اصلی برنامه های جنگنده اف ۳۵ را بر عهده دارد منتشر نشده است.

پروژه جنگنده اف ۳۵ که تا کنون ۱.۵ تریلیون دلار هزینه در برداشته همچنان با مشکلات فنی متعددی مواجه است. بر اساس اسنادی که اخیرا پایگاه «دیفنس نیوز» منتشر کرده، ۱۳ مشکل فنی در این جنگنده وجود دارد که منجر به مرگ، آسیب شدید، بیماری خلبان و از دست دادن یا خرابی جنگنده می‌شود.

به طور مثال، فشار در کابین خلبان اف ۳۵ گاهی اوقات افزایش می‌یابد به گونه‌ای که خلبان در گوش و سینوس‌های خود احساس درد می‌کند. ساختار بدنه این جنگنده در سرعت‌های بیش از ۱.۲ ماخ با آسیب مواجه می‌شود و باتری‌های آن در هوای سرد و نزدیک به منفی ۳۰ درجه با خطا مواجه می‌شود.

چهار ماه پیش بود که یک فروند جنگنده اف ۳۵ نیروی هوایی ژاپن سقوط کرد و بر اساس گزارش‌ها این جنگنده به ظاهر پیشرفته در ارسال پیام‌های خطر برای آگاه کردن نیروهای زمینی ناتوان بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر