کد خبر: 69700
A

لاوروف: مسکو هیچگاه درخواست پیوستن به گروه 7 را نخواهد کرد

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اخباری درباره احتمال دعوت از این کشور برای شرکت در نشست بعدی گروه 7 تاکید کرد که مسکو هیچ گاه درخواست پیوستن به این گروه را نخواهد کرد.

لاوروف: مسکو هیچگاه درخواست پیوستن به گروه 7 را نخواهد کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به اخبار چند روز گذشته درباره احتمال دعوت از این کشور برای حضور در نشست بعدی گروه 7، گفت که مسکو هیچگاه درخواست پیوستن به این گروه را نخواهد کرد. 

روسیه تا سال 2014 عضو گروه 8 بود اما کشورهای غربی به بهانه تحولات شرق اوکراین و برگزاری همه پرسی الحاق کریمه به روسیه این کشور را از عضویت در گروه 8 کنار گذاشتند و از آن زمان تا کنون این گروه به گروه 7 تغییر نام داده است. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور روسیه در نشست جاری این گروه در «بیاریتز» فرانسه از تمایل خود برای دعوت از ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست بعدی گروه 7 که قرار است در آمریکا برگزار شود، خبر داده بود.

وزیر خارجه روسیه درباره تحولات استان ادلب در سوریه نیز گفت: امکان سازماندهی عملیاتهای گشت زنی مشترک بین نظامیان روس و ترکیه در مناطق کاهش تنش در ادلب وجود ندارد. 

وی اضافه کرد، پیش از این مسکو به آنکارا پیشنهاد گشت زنی مشترک بین نیروهای دو طرف را در این مناطق ارائه کرده بود اما تا کنون توافقی میان دو طرف حاصل نشده است. 

لاوروف در ادامه گفت: نیروهای ارتش سوریه در ادلب که از طرف روسیه پشتیبانی می‌شوند توافق موجود میان کشورهای ضامن در ادلب را هیچوقت نقض نکرده‌اند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر