کد خبر: 70307
A

رویترز / نتانیاهو به دنبال جذب رای راست افراطی است

رویترز نوشت که نتانیاهو تلاش می کند به هواداران راست افراطی اطمینان بدهد هیچ امتیازی را در زمینه شهرک ها به فلسطینی ها نخواهد داد.نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات پارلمانی آینده به دنبال کسب رای یهودیان افراطی و تندرو است.

رویترز / نتانیاهو به دنبال جذب رای راست افراطی است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفری نادر به یک شهرک یهودی نشین که ساکنان آن را یهودیان طرفدار راست افراطی در کرانه باختری تشکیل می دهد به آنها اطمینان داد مانع از برچیده شدن شهرک ها خواهد شد.

او دو هفته قبل از انتخابات تلاش کرده در بازدید از این شهرک یهودی نشین، رای طرفدران راست افراطی را کسب کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد در انتخابات آینده، رقابت شدیدی میان حزب راستگرای لیکود (به رهبری نتانیاهو) و حزب میانه وجود دارد.

 

رویترز نوشت که نتانیاهو تلاش می کند به هواداران راست افراطی اطمینان بدهد هیچ امتیازی را در زمینه شهرک ها به فلسطینی ها نخواهد داد.

این نخستین سفر نتانیاهو به منطقه الخلیل پس از گذشت سال هاست. برخی از ساکنان این شهرک یهودی نشین به خبرنگار رویترز گفته اند که این نخستین سفر نتانیاهو به الخلیل از اواخر دهه 90 میلادی تاکنون است.

اسرائیل بعد از اشغال کرانه باختری رود اردن در جنگ سال 1967، دست به ساخت شهرک هایی در مناطق فلسطینی زده است.

از نظر آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، کرانه باختری، متعلق به اسرائیل نیست و حضور اسرائیل در این منطقه و شهرک سازی آن در کرانه باختری، اشغالگری به شمار می آید.

نتانیاهو در جمع شهرک نشینان یهودی به آنها اطمینان داد که هیچ کدام از شهرک ها برچیده نخواهد شد.

وی گفت: "الخلیل از یهود خالی نخواهد شد ... ما در الخلیل غریب نیستیم. تا ابد در آن باقی خواهیم ماند".

هم اکنون در منطقه الخلیل، حدود هزار نفر شهرک نشین اسرائیلی تحت حمایت امنیتی شدیدی ارتش اسرائیل در میان 200 هزار فلسطینی زندگی می کنند. فلسطینی ها آنها را اشغالگر می دانند.

کابینه اسرائیل با مصادره یا خرید اجباری زمین های کشاورزی و برچیدن روستاهای فلسطینی، آنها را به شهرک های یهودی نشین تبدیل می کند. معمولا یهودیان متدین یا تندرو با وجود ناامنی گسترده در این شهرک ها ساکن می شوند.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین می گویند در صورت ادامه شهرک سازی اسرائیل در مناطق فلسطینی، یکپارچگی سرزمینی این منطقه از میان می رود و این موضوع مانعی در برابر ایجاد کشور مستقل فلسطین است.

براساس آمارها، تنها 7.5 درصد از شهرک نشینان اسرائیلی در الخلیل به حزب نتانیاهو رای داده اند و بقیه رای خود را به دیگر احزاب راست افراطی اسرائیلی داده اند.

در انتخابات پارلمانی اسرائیل، حزب پیروز که بتواند اکثریت کرسی های پارلمان را کسب کند می تواند کابینه را تشکیل بدهد اما معمولا این اتفاق نمی افتد و تعدادی از احزاب در ائتلاف با یکدیگر، کابینه را تشکیل می دهند.

پارلمان اسرائیل معروف به کنیست، 120 کرسی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر