کد خبر: 70596
A

ترامپ: من "استیضاح نشدنی" هستم!

دونالد ترامپ با تمسخر این ایده که بتوان یک مدیر اجرایی با سابقه‌ای درخشان و مملو از دستاورد همچون او را از کار برکنار کرد، یک هفته جنجالی دیگر را به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز کرد.

ترامپ: من "استیضاح نشدنی" هستم!

به گزارش دیده بان ایران، اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ در مدح خود شامل دو گزینه‌اش برای دیوان عالی آمریکا می‌شد. او همچنین مدعی شد در دو سال و نیم اول ریاستش بیش از دیگر رهبران کاخ سفید خدمت کرده است و در ادامه اینگونه نتیجه‌گیری کرد که در گزارش مولر، شهادت مولر و جیمز کومی به "پیروزی" دست یافته است.

توییت ترامپ در واکنش به رای‌گیری روز پنج‌شنبه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای ایجاد قوانینی بود که به لحاظ تئوری می‌تواند منجر به استیضاح احتمالی رئیس‌جمهوری آمریکا و در نهایت برکناری بالقوه او از کاخ سفید شود.

این وضعیت یک سناریوی کاملا فرضیه‌ای است. اما در حالی که دموکرات‌ها درباره پیگیری استیضاح است در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ اختلاف نظر دارند، جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان بر پایه دیدگاه اکثریت کمیته گفت قطعنامه قوانین پایه "یک گام ضروری بعدی در تحقیقات ما درباره فساد، مانع‌تراشی و سوء استفاده از قدرت" است.

نادلر به "عالی‌ترین اقتصاد" یا آمار پایین بیکاری برای "سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها، آسیایی‌ها و زنان" که به گفته ترامپ بسیار حائز اهمیت است، اشاره‌ای نکرد. نظر نادلر ممکن است در قانون اساسی هم که تشریح می‌کند استیضاح، بدون استثنا درباره آمار شغل یا میانگین بازار سهام "برای جرایم بزرگ و بزه" توصیه می‌شود، مورد حمایت قرار بگیرد.

ترامپ جمعه در سه پیام توییتری متوالی نوشت: شما چطور رئیس‌جمهوری را استیضاح می‌کنید که به ایجاد شاید عالی‌ترین اقتصاد در تاریخ کشور شما کمک کرده است؟ بهترین آمارها برای بیکاری، خصوصا برای سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها، آسیایی‌ها و زنان. امروز افراد بیشتری نسبت به سابق کار می‌کنند. بازسازی نظامی و خدمات درمانی کهنه‌ سربازان تبدیل به اولویت اول شد. به زودی شمار بی‌سابقه‌ای قاضی خواهیم داشت، خصوصا دو قاضی برای دیوان عالی.

او در ادامه نوشت: بیش از دیگر روسای جمهوری در این دو سال و نیم اول کار کردم، آن هم با وجود پیگیری موهومات ساختگی و جعلی که غیر قانونی علیه من در جریان بود. پیروزی در گزارش مولر، شهادت مولر، جیمز کومی و گزارش بازرس کل نشان می‌دهد افراد فاسد طوری که هرگز در گذشته دیده نشده، متحد شدند. شما روسای جمهوری را بابت انجام یک کار خوب و فوق‌العاده استیضاح نمی‌کنید. هیچ نوع همدستی و مانع‌تراشی وجود نداشت و تنها شاهد ارتکاب جرایم خیانت‌بار از سوی طرف دیگر بودیم که دموکرات‌ها رهبری آن را بر عهده داشتند. مایه تاسف است!

/ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر