کد خبر: 70636
A

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی تایید کرد؛ توقف نیمی از تولیدات نفت عربستان در پی حمله پهپادی یمن

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان توقف نیمی از تولیدات نفت این کشور در پی حمله پهپادی ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو را تایید کرد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی تایید کرد؛ توقف نیمی از تولیدات نفت عربستان در پی حمله پهپادی یمن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  نقل از الجزیره، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، توقف نیمی از تولیدات نفت این کشور را در پی حمله پهپادی ارتش یمن به تاسسیسات نفتی آرامکو تایید کرد.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: «حمله به پالایشگاه‌های بقیق و میدان نفتی خریص شرکت آرامکو موجب توقف موقت تولید نفت در این دو مجموعه نفتی شد.»

عبدالعزیز بن سلمان مدعی شد: «این حملات تروریستی، تهدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود. جامعه جهانی باید به نوبه خود برای حفاظت از منابع انرژی در برابر تروریسم اقدام کند. جامعه جهانی باید با عاملان این خرابکاری‌ها و حامیان مالی آن‌ها مقابله کند.»

وزیر سعودی گفت: «شرکت آرامکو در حال ارزیابی اثرات این حمله بوده و طی ۴۸ ساعت آینده اطلاعات متعاقب و به‌روز رسانی‌شده درباره این اتفاق را اعلام می‌کند.»

 

محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به حمله روز شنبه رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش‌سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض، پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح این عملیات گسترده با قرائت بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد مبارزان یمنی دو پالایشگاه بقیق و خریص در عربستان سعودی را با ۱۰ فروند پهپاد انفجاری هدف قرار دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر