کد خبر: 70646
A

اعلام آمادگی آمریکا برای جبران کمبود احتمالی نفت عربستان

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز ؛ سخنگوی وزارت انرژی گفت که دولت ترامپ آماده است پس از حملات پهپادها تولید نفت را در عربستان سعودی ، بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان ، در صورت لزوم به ذخایر اضطراری نفت منتقل کند. شیلین هینز سخنگوی سخنگوی گفت: ریک پری ، وزیر انرژی "آماده است تا در صورت لزوم از منابع ذخیره شده نفتی استراتژیک نفت استفاده کند تا هرگونه اختلال در بازارهای نفت را در نتیجه این عمل تجاوز جبران کند."

اعلام آمادگی آمریکا برای جبران کمبود احتمالی نفت عربستان

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز ؛ سخنگوی وزارت انرژی گفت که دولت ترامپ آماده است پس از حملات پهپادها تولید نفت را در عربستان سعودی ، بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان ، در صورت لزوم به ذخایر اضطراری نفت منتقل کند.

شیلین هینز سخنگوی وزارت انرژی  آمریکا گفت: ریک پری ، وزیر انرژی "آماده است تا در صورت لزوم از منابع ذخیره شده نفتی استراتژیک نفت استفاده کند تا هرگونه اختلال در بازارهای نفت را در نتیجه این عمل تجاوز جبران کند."

رویترز  در گزارش خود مدعی شد؛ گروه حوثی های مستقر در  یمن با حمایت ایران در حملات روز شنبه خود به دو  پالایشگاه در قلب صنعت نفت عربستان سعودی خسارت هایی زیادی ایجاد کردند. هنوز درباره منشاء این حمله بحث های متعددی وجود دارد. در حملات روز گذشته  بزرگترین تاسیسات فرآوری نفت جهان در ابقایق(Abqaiq ) هدف قرار گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر