کد خبر: 70891
A

بن سلمان مدعی شد : عربستان درباره «دست داشتن ایران» در حمله به تاسیسات نفتی مدارک را منتشر می کند

محمدبن سلمان در اظهاراتی جدید بر علیه ایران ادعا کرده حمله به بزرگترین صادرکننده نفت در جهان «آزمایشی واقعی برای جهانیان» است تا با خرابکاران نظم جهانی مقابله کنند. عربستان سعودی وعده داد مدارک قاطعی رو خواهد کرد که نشان می‌دهد ایران عامل حمله به تاسیسات نفتی این کشور در روز شنبه هفته جاری بوده است. همزمان رئیس‌جمهوری ایران هرگونه دخالت در حمله به تاسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص را رد کرده است.

بن سلمان مدعی شد : عربستان درباره «دست داشتن ایران» در حمله به تاسیسات نفتی مدارک را منتشر می کند
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عربستان سعودی وعده داد مدارک قاطعی رو خواهد کرد که نشان می‌دهد ایران عامل حمله به تاسیسات نفتی این کشور در روز شنبه هفته جاری بوده است.

 

همزمان رئیس‌جمهوری ایران هرگونه دخالت در حمله به تاسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص را رد کرده است.

 

محمدبن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان روز چهارشنبه ۲۷ شهریور در یک نشست خبری گفت کشورش «شواهد متقن و سلاح‌های ایرانی» را که «ثابت می‌کند رژیم ایران در این حمله تروریستی دست داشته است» ارائه می‌کند.

 

وی گفت حمله به بزرگترین صادرکننده نفت در جهان «آزمایشی واقعی برای جهانیان» است تا با خرابکاران نظم جهانی مقابله کنند.

 

شاهزاده خالد بن بندر، سفیر عربستان سعودی در بریتانیا، نیز به تلویزیون «بی‌بی‌سی» گفته است که این حمله «تقریبا به شکل قطعی» کار ایران بوده است ولی «ما بنا نداریم تا سریعا واکنش نشان دهیم چون آخرین چیزی که نیاز داریم درگیری بیشتر در منطقه است».

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اگر در خصوص دست داشتن ایران در این حمله شواهد قاطعی ارائه شود، ریاض و واشینگتن تحت فشار قرار می‌گیرند تا به آن پاسخ دهند. هر دو کشور در عین حال خواستار احتیاط کردن در این زمینه شده‌اند.

 

ایران دخالت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان که منجر به کاهش نیمی از تولید نفت این کشور شد را رد کرده و در عین حال نسبت به هرگونه حمله به خاک خود هشدار داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر