کد خبر: 71078
A

متن بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه درباره حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان / مطمئنیم که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است

سه کشور بزرگ اروپایی درباره ارزیابی خود از حمله پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. در این بیانیه مشترک که از سوی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صادر شده، آمده است: «فرانسه،‌ بریتانیا و آلمان معتقدند که ایران به‌‌وضوح مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است».

متن بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه درباره حمله اخیر به تأسیسات نفتی  عربستان / مطمئنیم که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از اسکای‌نیوز، سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران مسئول حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

در این بیانیه مشترک که از سوی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صادر شده، آمده است: «فرانسه،‌ بریتانیا و آلمان معتقدند که ایران به‌‌وضوح مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است».

سران تروئیکای اروپایی در ادامه افزوده‌اند: «حمله به آرامکو نشان می‌دهد که برای کاهش تنش‌ها نیاز به دیپلماسی با مشارکت همه طرف‌ها است. ما همچنین از ایران می‌خواهیم که از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر در خلیج فارس اجتناب کند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر