کد خبر: 71214
A

واکنش گانتس به مأموریت نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی

«بنی گانتس» رهبر حزب "آبی سفید" رژیم صهیونیستی پس از حاشیه های فراوان در پی انتخابات اخیر در این رژیم و مکلف شدن «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه اعلام کرد که هرگز در دولت ائتلافی نتانیاهو حضور نخواهیم داشت.

واکنش گانتس به مأموریت نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی

به گزارش دیده بان ایران؛  گانتس که موضع خود را روز گذشته (چهارشنبه) علنی کرد، افزود: حزب "آبی سفید" در دولتی که نخست وزیر آن (نتانیاهو) با پرونده های فساد مختلفی رو به رو است، هرگز حضور نخواهد داشت.

گانتس همچنین تاکید کرد که حزبش نمی تواند با احزاب راستگرای افراطی اسرائیل وارد یک ائتلاف شود.

رسانه‌های صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند که «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را که در انتخابات اخیر پارلمانی شکست خورد، مامور تشکیل کابینه کرده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، با شکست مذاکرات نتانیاهو و بنی گانتس رهبر حزب "آبی ‌سفید" درباره تشکیل یک دولت ائتلافی، نتانیاهو از سوی رئیس تل آویو ۴ هفته فرصت یافت تا کابینه تشکیل دهد.

در دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هیچ یک از دو حزب "لیکود" به رهبری نتانیاهو و "آبی سفید" به رهبری گانتس به ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه دست نیافتند.

نتانیاهو در مجموع از حمایت ۵۵ نماینده از احزاب راست و گانتس از حمایت ۵۴ نماینده از احزاب چپ و میانه‌رو برخوردار است.

چنانچه نتانیاهو تا ۲۸ روز دیگر نتواند دولت تشکیل دهد، مهلتش ۱۴ روز دیگر تمدید می‌شود و در صورت ناکامی، ریولین پس از رایزنی با نمایندگان کنست، فرد دیگری را برای این کار معرفی می‌کند.

یکی از نگرانی های نتانیاهو در صورتی که نتواند بار دیگر نخست وزیر شود، محاکمه در دادگاه به علت وجود پرونده های فساد مالی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر