کد خبر: 71351
A

عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق سر قبر «مائو» گریه کرد!

گریه شدید عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، سر مزار مائو تسه‌تونگ، رهبر اسبق چین، نه تنها هیات همراه بلکه چینی‌ها را هم شگفت‌زده کرد.

عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق سر قبر «مائو» گریه کرد!

به گزارش دیده بان ایران؛ گریه شدید عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، بر سر مزار مائو تسه‌تونگ، رهبر اسبق چین، نه تنها هیات همراه بلکه چینی‌ها را هم شگفت‌زده کرد.

 

رسانه‌های عربی خبر دادند: نخست‌وزیر عراق در جریان سفر به چین از میزبان خود خواست برنامه‌ای برای دیدار از مزار و موزه مائو ترتیب دهد، اما تاکید کرد فقط برخی از هیات همراه با او به آنجا بروند و این دیدار رسانه‌ای نشود.

 

یک عضو هیات همراه که با عبدالمهدی به مزار رفته بود گفت: به محض رسیدن نخست‌وزیر به نزدیکی قبر مائو، نگاه اندوهناکی به آن انداخت و به شدت شروع به گریستن کرد، سپس پرچم چین را که در کنار قبر قرار داشت در دست گرفت و اشک ریختن را ادامه داد.

 

به گفته این همراه، گریه عبدالمهدی به مکنونات قلبی و نوستالژی نخست‌وزیر به دوره‌ای بازمی‌گردد که او عضو حزب کمونیست عراق شاخه مائو بود؛ دوره‌ای که به پیش از ورود او به حزب بعث و سپس پیوستن به مجلس اعلای اسلامی عراق مربوط می‌شود.

 

این در حالی است که عبدالمهدی در توضیح علت گریه‌اش در آنجا به اطرافیان گفت: هنگام ورود به این محل به یاد دوستان و رفقایم در حزب کمونیست افتادم، کسانی که در جریان فعالیت‌های حزبی در داخل و خارج از عراق کشته شدند، و همین موضوع باعث برانگیختن احساساتم شد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر