کد خبر: 71694
A

احضار کاردار آمریکا در ترکیه به‌خاطر «لایک» کردن یک پست توئیتری

پس از آنکه حساب کاربری توئیتر سفارت آمریکا در ترکیه توئیتی درباره بیماری رهبر حزب ناسیونالیست این کشور را لایک کرد، آنکارا مراتب اعتراض خود را امروز (یکشنبه) ابراز داشت و کاردار آمریکا احضار شد.

احضار کاردار آمریکا در ترکیه به‌خاطر «لایک» کردن یک پست توئیتری

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، در این پیام توئیتری آمده که ترکیه باید برای یک قلمروی سیاسی بدون "دولت باغچلی"، رهبر حزب ناسیونالیست آماده باشد، چون او اخیرا بیمار شده است.

این مناقشه درست زمانی اتفاق افتاده که روابط بین آمریکا و ترکیه به دلیل تهدید آنکارا برای انجام عملیات در شمال شرق سوریه مخدوش شده است.

باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی گرا و متحد حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است.

روز شنبه، سفارت آمریکا توئیتی را لایک کرد که در آن آمده بود ترکیه باید بدون باغچلی آماده سیاست باشد چون او در هفته‌های اخیر درگیر مسائل مربوط به سلامتش است.

حزب عدالت و توسعه در توئیتی نوشت، کاربری که این پست را منتشر کرده بابت ارتباط با شبکه فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا تحت پیگرد قرار دارد.

عمر چلیک، سخنگوی دولت گفته، وزارت خارجه آمریکا و سفارت این کشور باید به بررسی این مساله بپردازند و یک عذرخواهی کافی نیست.

وی در پیامی توئیتری نوشت:‌ این نشان می‌دهد که افرادی که در داخل سفارت آمریکا کار می‌کنند تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا روابط بین واشنگتن و آنکارا را مخدوش کنند. سفارت ایالات متحده باید تلاش کند تا ترکیه را نه از طریق افرادی که با سازمان‌های تروریستی در ارتباط هستند بلکه از طریق افرادی که می‌توانند تجزیه و تحلیل مناسبی انجام دهند، درک کند.

سفارت آمریکا روز شنبه در توئیتر عذرخواهی کرد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین امروز اعلام کرد، کاردار آمریکا را به این وزارتخانه احضار کرده و خواستار یک توضیح شفاف و درست درباره این مساله شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر