کد خبر: 72793
A

جانشین ابوبکر البغدادی آشنا شوید؟ عبدالله قرداش "خونخوارتر" است

"ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش در اواسط مرداد ماه گذشته اعلام کرده بود که "عبدالله قرداش" معروف به "ابو عمر الترکمانی" به عنوان جانشین خود تعیین کرده است. پیش از این برخی رسانه‌های گزارش داده بودند که دو معاون البغدادی با نام‌های "ایاد العبیدی" و "ایاد الجمیلی" گزینه‌های اصلی برای جانشینی وی هستند.

 جانشین ابوبکر البغدادی  آشنا شوید؟ عبدالله قرداش "خونخوارتر" است

به گزارش سرویس بین الملل سایت دیده بان ایران ؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش در اواسط مرداد ماه گذشته اعلام کرده بود که "عبدالله قرداش" معروف به "ابو عمر الترکمانی" به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.

پیش از این برخی رسانه‌های گزارش داده بودند که دو معاون البغدادی با نام‌های "ایاد العبیدی" و "ایاد الجمیلی" گزینه‌های اصلی برای جانشینی وی هستند.

در همین راستا یک مقام بلند پایه در سرویس اطلاعاتی وزارت کشور عراق امروز (دوشنبه) به رادیو بین المللی "مونت کارلو" فرانسه گفت که اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که برخی از سرکردگان این گروه تروریستی، پیشنهاد داده بودند که جانشین البغدادی از یک فرد سوری و یا از یک کشور عربی دیگر باشد باشد، چرا که داعش در مرحله پیش روی خود بر مناطقی غیر از عراق و سوریه تمرکز خواهد کرد، اما البغدادی اصرار داشته که قرداش که یک عراقی از روستای "تل عفر" در غرب موصل است، برای این منصب تعیین شود.

این مسوؤل عراقی که به نام وی اشاره‌ای نشد، تاکید کرد که با هلاکت البغدادی، جنگ با داعش را در مرحله پیش رو آسان نخواهد کرد و الترکمانی بسیار خونخوارتر از البغدادی است و در میان عناصر داعش نفوذ بالایی دارد.

وی در ادامه مرحله پیش روی داعش را با محوریت دو عملیات پیش بینی کرد: نخست دوباره قدرت گرفتن داعش بعد از شکست‌های خود در عراق و سوریه و دوم آغاز عملیات تروریستی در عراق، سوریه و دیگر مناطق دنیا برای رساندن این پیام که این گروه تروریستی از دوره البغدادی خطرناک‌تر است.

این مقام امنیتی عراق تأکید کرد که شانس موفقیت قرداش به عنوان رهبر گروه تروریستی بهتر از سلف او البغدادی نخواهد بود، زیرا داعش در منطقه‌ای بین عراق و سوریه و تحت فشار سنگین نظامی و امنیتی بسیاری از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی قرار دارد و با وجود برخی اختلافات همکاری‌های گسترده بین المللی برای مقابله با این گروه تروریستی صورت گرفته است.

مجله "نیوزویک" نیز دیروز به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که در عملیات شنبه گذشته بالگرد‌های ارتش آمریکا در شمال غربی شهر "ادلب" در شمال سوریه، سرکرده داعش کشته شد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نیز دیروز در سخنانی، کشته شدن البغدادی در جریان عملیات نیرو‌های آمریکایی را تایید کرد. اما روایت منابع غربی به ویژه شخص ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از عملیات منجر به "کشته شدن" البغدادی سرکرده داعش مملو از تناقض و ابهام است.

ترامپ در سخنان خود درباره نحوه کشتن البغدادی گفت: ممکن بود که گلوله باران شویم، روسیه با ما بسیار خوب همکاری کرد و مسیر‌هایی را فراهم کرد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه در واکنش به قدردانی ترامپ در همیاری با عملیات، هرگونه اطلاع از این موضوع را تکذیب کرد و با انتشار بیانیه‌ای با آوردن دلایل منطقی، موفقیت آمیز بودن عملیات آمریکایی‌ها و کشته شدن البغدادی را به کل زیرسوال برد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر