کد خبر: 72797
A

افشای محل دفن جسد بغدادی

گزارش‌های خبری مکان دفن جسد رهبر داعش را که عصر شنبه به دست نیرو‌های آمریکایی در شهر ادلب سوریه کشته شد، فاش کردند.

افشای محل دفن جسد بغدادی

به گزارش دیده بان ایران و به نقل از شبکه العربیه، چندین جسد از منطقه عملیات در روستای باریشا در حومه ادلب به پایگاه عین الاسد آمریکا واقع در شهر البغدادی در استان الانبار عراق منتقل شده است.

این شبکه گزارش داد، جسد ابوبکر بغدادی سرکرده داعش نیز احتمالا در یکی از مناطق عراق دفن شود به خصوص که برخی مسؤولان آمریکایی می‌گویند آداب و رسوم منطقه در این باره را رعایت خواهند کرد.

پیشتر رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرده بود: به طور مناسب از جسد بغدادی خلاص خواهیم شد.

وی اظهار کرد، نتیجه آزمایش دی ان‌ای بغدادی در ساعات گذشته تایید شد.

همچنین خبرنگار روسیا الیوم در شمال شرق سوریه گزارش داد، بقایای جسد ابوبکر بغدادی از طریق هوایی به پایگاه هوایی "عین الاسد" آمریکا در عراق منتقل شد.

به گفته این منبع، بقایای جسد بغدادی برای انجام آزمایش‌های دی ان‌ای برای اطمینان از هویت او که خود را منفجر کرده و بیشتر اعضای بدنش تکه تکه شده بود، منتقل شد.

همین منبع گفت، هشت هلی‌کوپتر در عملیات هدف گرفتن بغدادی مشارکت داشتند که از منطقه صرین عراق شروع به انجام عملیات کردند، آن‌ها بر فراز مرز‌های سوریه و ترکیه از دو منطقه سوری جرابلس و الراعی عبور کردند و در این راستا با نیرو‌های دموکراتیک سوریه و ترکیه هماهنگ بودند.

این منبع تاکید کرد، جبهه النصره منطقه را بست و مانع از ورود و خروج به این منطقه در جریان عملیات هدف گرفتن بغدادی شد.

در عین انجام عملیات هیئت تحریر الشام (النصره سابق) مانع از ورود افراد به روستای باریشا در نزدیکی مرز‌های سوریه و ترکیه شد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر