کد خبر: 72987
A
مشاور نخست‌وزیر عراق:

احتمالا عبدالمهدی ریاست دولت انتقالی را برعهده خواهد گرفت

«لیث کبه» مشاور نخست وزیر عراق روز شنبه با اشاره به شکست تلاش ها برای مهار تظاهرات، احتمال داد که عبدالمهدی در سایه تشدید تظاهرات اعتراض آمیز، ریاست دولت انتقالی را برعهده خواهد گرفت.

احتمالا عبدالمهدی ریاست دولت انتقالی را برعهده خواهد گرفت

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری المعلومه، «کبه» در گفتگو با شبکه NPR آمریکا گفته است: من فکر می کنم فشارها بیشتر شود. موضوع اکنون مشخص کردن جزئیات است. به اعتقاد من او در نهایت روند انتقال دولت را برعهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همه تلاش ها اکنون روی ایجاد یک جایگزین و نجات کشور از کشیدن شدن به درگیری سیاسی شدید متمرکز شده است.

وی افزود: عبدالمهدی یک سال پیش به قدرت رسید زیرا شیعیان نتوانستند بین خود بر سر فردی به توافق برسند که کشور را اداره کند بنابراین راه را در جایگزین توافقی دیدند که همان نخست وزیر کنونی است.

مشاور نخست وزیر عراق بیان کرد: آنچه اکنون رخ داده، این است که این معترضان جوان بخشی از هیچ حزب یا گروه سیاسی نیستند و خواسته های آنها بسیار ساده است. آنها این توازن را برهم می زنند و تلاش ها برای مهار تظاهرات شکست خورده است.

کبه خاطرنشان کرد: خواسته های تظاهرات از درخواست شغل و بهبود اوضاع به تغییر دولت و نخست وزیر تغییر یافته است. تظاهرات کنندگان اکنون بیشتر عجله دارند و به قوانین انتخابات نظر دارند و نفوذ خارجی در کشور را جستجو می کنند./ شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر