کد خبر: 73303
A
برایان هوک:

بهترین راه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، اقدام خارج از برجام است

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مدعی شد که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای عمل خارج از چارچوب توافق است.

بهترین راه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، اقدام خارج از برجام است

به گزارش دیده بان ایران؛ «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران طی گزافه‌گوئی‌هایی مدعی شد که توافق هسته‌ای در سرکوب بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شکست خورد و آمریکا توانست پس از خروج از این توافق تحریم‌های سختی را علیه تهران اعمال کند.

وی از کشورهای طرف توافق هسته‌ای خواست که تصممیاتی را اتخاذ کنند که منافع ملی آنها را تأمین می‌کند، چه در چارچوب شورای امنیت وابسته به سازمان ملل یا خارج از چارچوب توافق هسته‌ای.

هوک از تناقض موجود در موضع آمریکا با اعمال فشار حداکثری بر این از یک سو و و اعلام تمدید معافیت‌های شرکت‌های خارجی برای عمل در چارچوب برنامه هسته‌ای ایران بدون اعمال تحریم‌های آمریکا دفاع کرد. 

وی مدعی شد که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات و نقص‌های موجود در توافق هسته‌ای با ایران اجازه به لغو ممنوعیت سلاح پس از پنج سال از حصول توافق هسته‌ای است که این موضوع امکان خرید و فروش سلاح را برای تهران فراهم کرده و ممنوعیت سفر «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس را لغو می‌کند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر