کد خبر: 73667
A

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و میلیاردر مشهور برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ثبت‌نام کرد

مایکل بلومبرگ روز سه شنبه مدارکی را تکمیل کرد تا نامش بر روی برگه های رای انتخابات مقدماتی ۳ مارس ایالت آرکانزاس ظاهر شود. این تازه ترین نشانه است مبنی بر این که این میلیاردر و شهردار پیشین نیویورک ممکن است به دنبال نامزدی حزب دموکرات باشد.

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و میلیاردر مشهور برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ثبت‌نام کرد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مایکل بلومبرگ روز سه شنبه مدارکی را تکمیل کرد تا نامش بر روی برگه های رای انتخابات مقدماتی ۳ مارس ایالت آرکانزاس ظاهر شود. این تازه ترین نشانه است مبنی بر این که این میلیاردر و شهردار پیشین نیویورک ممکن است به دنبال نامزدی حزب دموکرات باشد.

بلومبرگ کارمندانش را هفته پیش به ایالت آلاباما فرستاده بود تا مدارک شرکت در انتخابات مقدماتی در آن ایالت را تکمیل کنند، اما برای ارائه مدارک در ایالت آرکانزاس شخصا دو ساعت قبل از پایان مهلت حضور پیدا کرد.

بلومبرگ در مرکز ایالت آرکانزاس به خبرنگاران گفت به تصمیم گیری «نزدیک تر می شویم.»

مایکل بلومبرگ هشدار داده است که نامزدهای فعلی حزب دموکرات از توان لازم برای شکست ترامپ در انتخابات سال آینده برخوردار نیستند و از این رو به سوی اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حرکت می کند. اگر بلومبرگ در انتخابات شرکت کند از فعالیت انتخاباتی در ایالت های اولیه صرفنظر خواهد کرد و بیشتر تمرکز خود را بر ایالت هایی شامل آرکانزاس و آلاباما - که در «سه شنبه بزرگ» به طور همزمان انتخابات برگزار می کنند - خواهد گذاشت.

بلومبرگ انتقادهای رقبای سیاسی اش مبنی بر این که «نامزدی او در رقابت ها معادل خریدن انتخابات است» را رد کرده و می گوید این که او هزینه های کارزار انتخاباتی اش را تامین می کند به این معنی است که مدیون کسی نخواهد بود.

بلومبرگ همچنین عهده کرده است که از هر دموکراتی که در انتخابات مقدماتی برنده شود حمایت کند.

ایالت آرکانزاس زمانی سنگرگاه دموکرات ها در جنوب ایالات متحده بود؛ ولی طی چند دهه گذشته به ایالت حامی جمهوریخواهان تبدیل شده است. حضور بلومبرگ در آرکانزاس به دموکرات های آن ایالت امیدهایی بخشیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر