کد خبر: 73801
A

آیا یک همجنس گرا ترامپ را شکست می دهد؟ / جوان ترین نامزد انتخابات ۲۰۲۰ در صدر نظرسنجی ها نشست

هنگامی که پیت بوتیجیج، شهردار 37 ساله و همجنس گرای شهر «ساوت بند» ایالت «ایندیانا» از شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 در ماه آوریل خبر داد، وی طولانی ترین فاصله را برای پیروزی در رقابت های درون حزبی دموکرات داشت. اما اکنون بوتیجیج یکی از معدود دموکرات های باقی مانده در مسیر پیروزی است. «پیت بوتیجیج» جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات، درتازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه سی‌ان‌ان و موسسه «دس موینس» (DES MOINES) که در ایالت آیوا به عمل آمد، با ۲۵ درصد آرا پیشتاز دیگر داوطلبان دموکرات شد.

آیا یک همجنس گرا ترامپ را شکست می دهد؟ / جوان ترین نامزد انتخابات ۲۰۲۰ در صدر نظرسنجی ها نشست

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ هنگامی که پیت بوتیجیج، شهردار 37 ساله و همجنس گرای شهر «ساوت بند» ایالت «ایندیانا» از شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 در ماه آوریل خبر داد، وی طولانی ترین فاصله را برای پیروزی در رقابت های درون حزبی دموکرات داشت.

 

 اما اکنون بوتیجیج یکی از معدود دموکرات های باقی مانده در مسیر پیروزی است. «پیت بوتیجیج» جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات، درتازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه سی‌ان‌ان و  موسسه «دس موینس» (DES MOINES) که در ایالت آیوا به عمل آمد، با ۲۵ درصد آرا  پیشتاز دیگر داوطلبان دموکرات شد. بنابراین گزارش، بوتیجیج که شهردار شهر «ساوت بند» چهارمین شهر بزرگ «ایندیانا» است، در نظرسنجی ماه سپتامبر فقط ۹ درصد آرا را به دست آورده بود.

در نظرسنجی اخیر، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست ۱۶ درصد و «جو بایدن» معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، هرکدام به طور مشترک ۱۵درصد آرا را در ایالت آیوا به دست آوردند. براساس گزارش سی‌ان‌ان، این نخستین محک واقعی برای نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات به شمار می‌رود. این نظرسنجی بین هشتم تا سیزدهم ماه نوامبر(۱۷ تا ۲۲آبان‌ماه) و با خطای 4.4 درصد به عمل آمد.

پیت بوتیجیج پیش از این، در مناظره‌ای که بین ۱۰ نامزد دموکرات در  ۱۲ سپتامبر(۲۱ شهریورماه) به عمل آمد، از سیاست آمریکا درباره جنگ افغانستان انتقاد کرده و گفته بود، زمانی که در سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کردم، با خود گفتم من جزو  آخرین افرادی هستم که از این مخمصه خارج می شوم اما همچنان در آن جا حضور داریم. ما اکنون کسانی را در خطر تلفات قرار داده‌ایم که حتی زمانی که حادثه ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد، متولد نشده بودند. ما در درون یک جنگ بی پایان قرار داده شدیم.

دموکرات‌ها در این روند۱۲ مناظره مقدماتی را تا پیش از برگزاری انتخابات انجمن‌های حزبی یا «رایزنش»(caucuses) در سوم فوریه ۲۰۲۰ (۱۴بهمن ۱۳۹۸)باید پشت سربگذارند. کوران اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتخابات«مقدماتی» (primaries) و انجمن‌های حزبی از فوریه تا ژوئن ۲۰۲۰ در ۵۰ ایالت و دیگر قلمروهای آمریکا به مدت پنج ماه آغاز می‌شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر