کد خبر: 75348
A

سی‌ان‌ان: تعداد مقام‌های مجاز به شنیدن مکالمات ترامپ کاهش یافت

در پی رسوایی گفت‌وگوی تلفنی جنجالی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین که منجر به آغاز فرآیند استیضاح او شد، کاخ سفید تعداد مقام‌هایی در دولت که اجازه شنیدن گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با رهبران خارجی یا خواندن متن این گفتگوها را دارند، کاهش داده است.

سی‌ان‌ان: تعداد مقام‌های مجاز به شنیدن مکالمات ترامپ کاهش یافت

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ چند منبع به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تصریح کردند، کاخ سفید تعداد مقام‌های دریافت‌کننده متن مکالمات تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رهبران خارجی را علاوه بر تعدادی کسانی که می‌توانند به این مکالمات گوش دهند، کاهش داده است.

یکی از منابع وابسته به کاخ سفید در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان در توصیف محدود شدن دسترسی به گفت‌وگوهای تلفنی رئیس جمهور و دسترسی داشتن تنها چند دستیار ارشد وی به آنها، گفت: هیچ کس به غیر از آنها اجازه شنیدن مکالمات تلفنی را ندارد.

چند مقام به سی‌ان‌ان تصریح کردند، زمانی که دونالد ترامپ با رهبران خارجی صحبت می‌کند تنها تعدادی گزینشی از مقام‌ها اجازه شنیدن گفت‌وگوها را دارند و این فهرست مقام‌ها توسط رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی دولت تایید می‌شود.

این در حالی است که تا پیش از این در دولت‌های قبلی و حتی در دولت فعلی آمریکا تعداد بیشتری از مقام‌ها اجازه شنیدن گفت‌وگوهای تلفنی رئیس جمهور این کشور با رهبران خارجی را داشتند که شامل چند دستیار خصوص حوزه‌های کشورهای مختلف بود.

 

یکی از مقام‌ها در صحبت با سی‌ان‌ان به شوخی این تغییر رویه دولت را با عنوان «قانون ویندمن» توصیف کرد. اشاره او به سرهنگ آلکساندر ویندمن است که گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 25 ژوئیه را شنیده و آن را نزد وکلای شورای امنیت ملی گزارش کرده بود.

 

این مقام به سی‌ان‌ان گفت: اگر آن گفت‌وگوی تلفنی قرار بود فردا اتفاق بیفتد ویندمن دیگر قادر به شنیدن آن نبود.

 

مقام‌های کاخ سفید به درخواست پایگاه هیل برای اظهار نظر درباره گزارش مذکور پاسخ ندادند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر