کد خبر: 76447
A

رقیب انتخاباتی ترامپ: ترور سردار سلیمانی نقض قانون اساسی آمریکا است

"تولسی گابارد" کاندیدای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این اقدام نقض قانون اساسی آمریکا به حساب می‌آید.

رقیب انتخاباتی ترامپ: ترور سردار سلیمانی نقض قانون اساسی آمریکا است

به گزارش دیده بان ایران، گابارد کاندیدای دموکرات از ایالت هاوایی در مصاحبه با شبکه فاکس گفت: ترامپ با اقدام جنگی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

به گزارش ایرنا وی افزود: از آنجا که این اقدام جنگی بدون هیچ گونه مجوز یا اعلام جنگ از کنگره صورت گرفته است در نتیجه نقض صریح قانون اساسی آمریکا است.

گابارد در ادامه تاکید کرد: این حمله (ترور سردار قاسم سلیمانی) اقدامات متقابل را تشدید کرده و پاسخ جدی ایران را به همراه خواهد داشت و ما را بیشتر و بیشتر در این باتلاق فرو خواهد برد.

نماینده کاندیدای دموکرات گفت: من بارها و مدت‌ها پیش گفته‌ام که جنگ با ایران باعث می‌شود جنگ در عراق و حتی افغانستان مانند پیک نیک به نظر برسد.

خانم گابارد پیش از ترور قاسم سلیمانی و به دنبال افزایش اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: مشکلاتی که سیاست خارجی و اقدام نظامی هیجانی و غیرمعقول ترامپ این بار در عراق به نمایش در آمد.

وی تأکید کرد: حمله نظامی ترامپ به عراق «یک اقدام هیجانی، کوته‌بینانه و فاقد اهداف راهبردی بود. این مساله منجر به محاصره سفارت ما و تضعیف روابط ما با دولت و مردم عراق شد.

گابارد هشدار داد: خدمت به منافع عربستان سعودی و گروه‌هایی مانند القاعده، ما را به درون باتلاقی عمیق‌تر و عمیق‌تر در خاورمیانه می‌برد. اگر رییس جمهوری شوم به نوکری‌مان برای عربستان/القاعده پایان می‌دهم./ روزنامه واشنگتن تایمز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر