کد خبر: 76530
A

رای الیوم: به احتمال زیاد، پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی، در «عراق» خواهد بود

محمد مصطفى العمرانی در رای الیوم نوشت: قطعا ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، در حمله پهبادهای آمریکایی در بغداد، یک ضربه نظامی به ایران محسوب می شود و از دست دادن سلیمانی، که بعنوان یک فرمانده برجسته، مأموریتهای نظامی خارجی و اداره عملیات امنیتی و نظامی را عهده دار بود، هرگز بدون پاسخ ایران نمی ماند و به احتمال زیاد، این پاسخ در عراق خواهد بود که اخیرا به میدان درگیری منافع و نفوذ بین واشنگتن و تهران تبدیل شده است.

رای الیوم: به احتمال زیاد، پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی، در «عراق» خواهد بود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد مصطفى العمرانی در رای الیوم نوشت: قطعا ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد، یک ضربه نظامی به ایران محسوب می شود و از دست دادن سلیمانی، که بعنوان یک فرمانده برجسته، مأموریتهای نظامی خارجی و اداره عملیات امنیتی و نظامی را عهده دار بود، هرگز بدون پاسخ ایران نمی ماند و به احتمال زیاد، این پاسخ در عراق خواهد بود که اخیرا به میدان درگیری منافع و نفوذ بین واشنگتن و تهران تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می رسد واشنگتن تحرکات سلیمانی و المهندس را زیر نظر داشت، تا انجا که چند روز پس از حمله تظاهرکنندگان عراقی به سفارت آمریکا در بغداد، این ضربه  را وارد کرد.

قطعا واشنگتن قصد افزایش تنش نظامی با ایران و هم پیمانانش در عراق را دارد و به همین دلیل، نسبت به ترور سردار سلیمانی اقدام کرد؛ آنچه که باعث پیچیده تر شدن اوضاع عراق شده و مقابله بین واشنگتن و تهران در عراق و منطقه را شعله ور تر می کند و به احتمال زیاد، هم پیمانان تهران در عراق، عملیات انتقامی بزرگی را علیه سربازان آمریکایی و پایگاههای آنها در این کشور عربی، تدارک می بینند. البته این در صورتی است که تهران تصمیمی برای مقابله مستقیم نداشته باشد و به پاسخ نیابتی نیروهای خود در عراق، اکتفا کند.

به احتمال قوی، واشنگتن و تهران وارد مقابله نظامی فراگیری نمی شوند، اما قطعا ایران به تنش زایی اخیر آمریکا پاسخ می دهد و ضربات دردناک و حساب شده ای را به منافع واشنگتن و هم پیمانان آن در عراق و منطقه وارد می کند.

این تنش بزرگ، تمام تلاشهای ژاپن و دولتهای اروپایی برای تلطیف اوضاع بین تهران و واشنگتن را از میان می برد و به این ترتیب، انجام مذاکره ای بین مسئولان دو کشور ایران و ایالات متحده، تا زمانی نامشخص به تعویق می افتد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر