کد خبر: 76542
A
هایکو ماس مطرح کرد؛

آلمان به دنبال گفت و گو با ایران برای برقراری صلح

رسانه‌ها گزارش دادند که وزیر امورخارجه آلمان به دنبال گفت‌وگوی مستقیم با تهران برای آرام کردن اوضاع پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همراهانش در عراق است.

آلمان به دنبال گفت و گو با ایران برای برقراری صلح

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  یک روزنامه آلمانی به نقل از هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان نوشته است که او سعی دارد پس از به شهادت رسیدن قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران و جمعی از همراهانش توسط آمریکا مذاکراتی مستقیم با تهران انجام دهد تا از تشدید اوضاع جلوگیری کند.

هایکو ماس در گفت‌وگو با روزنامه بیلد گفت: در روزهای پیش رو ما در سازمان ملل، اتحادیه اروپا و در رایزنی با شرکایمان در منطقه ازجمله در گفت‌وگو با ایران هر کاری در توان داشته باشیم برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها انجام خواهیم داد.

وی همچنین به این روزنامه گفت که در همین راستا، تماس‌هایی با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی خود و به‌علاوه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشته است.

اما دیگر مقامات آلمانی باوجود اینکه آمریکا با حمله هوایی جنایتکارانه‌اش در بامداد جمعه منجر به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی عراق و همراهانشان در بغداد شده است، توپ را در زمین ایران انداخته‌اند. وزیر دفاع و دستیار صدراعظم آلمان گفته است که اکنون این سران ایران هستند که اطمینان دهند تنش‌در منطقه تشدید نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر